کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا:

دوران پهلوی نماد بارزی از مدیریت لیبرال است/مدیریت جهادی بر اساس حرکت امام و شهدا شکل گرفت

این محقق و پژوهشگر و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مدیریت جهادی بر اساس حرکت امام و شهدا شکل گرفت، گفت: قبل از انقلاب اسلامی و دوران پهلوی نماد بارزی از مدیریت لیبرال است که موجب عقب‌ماندگی شد.

 علی‌اصغر حبیبیان، محقق و پژوهشگر و استاد دانشگاه  در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به نوع مدیریت کشور قبل و بعد از انقلاب ، اظهار داشت:  وقتی‌که در کشور مدیریت به‌صورت جهادی و مردم مدارانه، یعنی دیدن منافع عمومی و مردمی باشد، شاهد پیشرفت‌ها، استقلال و عزتی خواهیم بود اما در مقابل وقتی مدیریت وابسته بودن و لیبرال منشی و غیر خوداتکایی باشد، کارها پیش نمی‌رود و توسعه و پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
مدیریت جهادی بر اساس حرکت امام و شهدا شکل گرفت
وی ادامه داد: در مدیریت جهادی بعد از پیروزی انقلاب به‌واسطه حرکتی که شهدا و امام شهدا انجام دادند ما بر پایه خوداتکایی، خودکفایی و خودآگاهی پیش رفتیم تا جایی که نتیجه این نوع مدیریت جهادی و انقلابی را در عرصه‌های گوناگون شاهد هستیم.
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه کشورهای دیگر این نوع حکومت جمهوری اسلامی را الگوی خود قرار داده اند، گفت: ایران به‌واسطه مدیریت جهادی و انقلابی به چهار علم و فناوری استراتژیک و جهانی دست پیداکرده است؛ علم و فناوری هسته‌ای از صفر تا صد در عرصه‌های مختلف، علم و فناوری هوافضا در امر ماهواره که در زمینه‌های پزشکی، کشاورزی، صنعتی به‌ روز اطلاعات را در اختیار می‌گذارد و ابتکارات و نوآوری‌هایی را نیز در این زمینه داریم.
وی اضافه کرد: در امر نظامی با دستیابی به موشک‌های بالستیک نقطه زن با کمترین انحراف که نتیجه و نمودارهای آن در اقدام ناجوانمردانه به شهادت رساندن سردار سلیمانی باهدف قرار دادن مهم‌ترین پایگاه آمریکایی پاسخ دادیم، درزمینه دیجیتال و مخابرات ژنتیک و موارد نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی که درواقع علوم و فناوری‌های استراتژیک روز جهانی است که ما با مدیریت انقلابی و جهادی به دست آورده‌ایم.
برای هر پستی افراد با مدیریت جهادی انقلابی را انتخاب کنیم
حبیبیان خاطرنشان کرد: افرادی هستند که تدبیر رادارند اما شجاعت و دل کار کردن در میدان‌ عملیات را ندارند و از طرفی کسانی هم هستند دل و جگر میدان‌ عملیات رادارند اما تدبیر ندارند بنابراین باید افرادی را که در عرصه‌های حکومتی وکیل، نماینده و رئیس‌جمهور خود قرار ‌دهیم که مدیریت جهادی انقلابی، تدبیر، شجاعت، تقوا و ایمان کامل داشته باشند.
انتخاب مسئولین انقلابی باعث پیشرفت کشور می‌شود
وی عنوان کرد: ما باید کار خود را بر اساس داشته‌ها و استعداد و ظرفیت‌های خود به‌پیش ببریم. در پنج دهه انقلاب اسلامی دوره‌هایی را شاهد بودیم که با مدیریت جهادی پیش بردیم و دورانی را هم داشتیم که با مدیریت لیبرال منش و لیبرال مسلک گذراندیم که عقب‌ماندگی و به نوعی پیشروی آنچه خواسته‌های دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب بود را هم شاهد بوده‌ایم.
دوران پهلوی نماد بارزی از مدیریت لیبرال است
این محقق و پژوهشگر و استاد دانشگاه تاکید کرد:  قبل از انقلاب اسلامی و دوران پهلوی نماد بارزی از مدیریت لیبرال است که موجب عقب‌ماندگی شد، در آن زمان اقتصاد ایران، اقتصاد تک‌محصولی نفتی بود که شرکت‌های هفت خواهران نفتی تحت عنوان کنوانسیون نفتی مسلط شده بودند بشکه بشکه نفت را چپاول می‌کردند و ما استکان استکان بهره‌مند بودیم تا اینکه انقلاب اسلامی توانست ورق را برگرداند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/31401
اخبار مرتبط

نظرات شما