کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا:

انقلاب اسلامی هیمنه آمریکا در دنیا را شکست/جنس انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب ها متفاوت است

عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به اینکه جنس انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب ها متفاوت بود، گفت: انقلاب اسلامی هیمنه آمریکا در دنیا را شکست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری فر ، عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم در گفتگو با قم فردا با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش های آمریکا برای توطئه، اظهار داشت: آمریکا همه انقلاب‌های دنیا را با توطئه از بین برد.
وی ادامه داد: هر انقلابی که در طول این سال‌ها به وجود آمد آمریکا آن را با توطئه‌های مختلف از بین برد بخصوص بعد از شکل دادن دولت اسرائیل در سال 1948، خیال غرب به سرکردگی آمریکا در منطقه آسیا و شرق راحت شد که یک نگهبانی به این بزرگی دارد و می‌تواند برای تحقق اهداف شوم خود به جلو حرکت کند.
این کارشناس سیاسی افزود: باید گفت ده‌ها انقلاب برای استقلال در برابر استعمار غرب به وجود آمد که از بین رفت اما در این ایام بعد از حادثه تنباکو و حادثه نفت آرام‌آرام انقلاب ایران در حال شکل گرفتن بود. از طرفی هم آمریکایی‌ها در حال شخصیت شناسی امام بودند و به این مسئله از اسنادی که در لانه جاسوسی به دست آمد اذعان داشته‌اند که شخصیت امام خمینی(ره) متفاوت است.
وی عنوان کرد: با توجه به شکست خوردن چندباره انقلاب در داستان‌های تنباکو، نفت و مشروطه آمریکا تفکر می‌کرد که این انقلاب را هم مانند انقلاب‌های قبل نابود خواهد کرد.
حجت الاسلام غفاری فر بیان داشت: هرچه از روزهای اول انقلاب می‌گذشت آمریکا فهمید که مدل این انقلاب متفاوت است به همین دلیل از چهارگوشه ایران به فکر حمله شدند از آذربایجان با خلق ترک، از جنوب با خلق مسلمانان عرب، از شمال با خلق ترکمن و از غرب با کردستان؛ ولی از هرجایی که ایجاد بحران کردند انقلاب خود را نجات داد.
سرآغاز شکست‌های آمریکا از دفاع مقدس بود
وی در ادامه با اشاره به جنگ تحمیلی ایران و عراق که از توطئه های آمریکا بود، گفت: آمریکا این اقدام و ریسک را انجام داد تا نظام و مخصوصاً انقلاب ایران را نابود کند چراکه هر توطئه‌ای انجام می‌داد انقلاب ایران خود را نجات می‌داد.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: شکست عراق در جنگ با ایران در واقعه شکست آمریکا بود که این سرآغاز شکست‌های آمریکا بود. چراکه انقلاب توانست خود را مدیریت کند و تهدید به این بزرگی را به بزرگ‌ترین فرصت برای خود تبدیل کند.
انقلاب اسلامی هیمنه آمریکا در دنیا را شکست
حجت الاسلام غفاری فر با اشاره به اینکه هیمنه آمریکا با خداباوری مردم شکست، گفت: وقتی امام خمینی(ره) این مسیر را جلوی پای مردم قرار داد مردم آرام‌آرام به یک خودباوری ویژه رسیدند؛ همین مردمی که در این کشور به‌واسطه بی‌عرضگی حاکمان آن زشت‌ترین و وحشیانه‌ترین و حیوانی‌ترین رفتار را از سوی آمریکایی‌ها دیده بودند از چنان اعتمادبه‌نفسی برخوردار شدند که اولین اقدام بدون برگشت را انجام دادند.
تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود
وی ادامه داد: در خیلی از کشورها به سفارت آمریکا حمله می‌کنند چند موشک هم می‌زنند اما سریع عذرخواهی می‌کنند اما در ایران یک حرکت بدون برگشت انجام گرفت و تمام حکومت و انقلاب هم‌پشت آن قرار گرفت و وقتی امام خمینی(ره) در خصوص تسخیر لانه جاسوسی اعلام می‌کند این انقلاب دوم است مردم و نمایندگان خبرگان هم پشت این اقدام قرار گرفتند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ملت با ما می‌توانیم هیمنه آمریکا را شکست، گفت: هیمنه آمریکا با این اتفاقات شکسته نشد، هیمنه آمریکا زمانی شکست که امام خمینی(ره) توانست ملت ما می‌توانیم را به وجود بیاورد.
وی ادامه داد:  مرحله بعد از دومینو شکست هیمنه آمریکا، پاکسازی است. ایران قبل از شلیک موشک به عین الاسد، آمریکا را با نابودی داعش از بین برد.
عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم عنوان کرد: عین الاسد آخرین حرکت و نابودی کامل آمریکا در منطقه بود از آن به بعد پاکسازی شروع شده است که نمونه آن را می توانیم در عراق و افغانستان ببینیم.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/31402
اخبار مرتبط

نظرات شما