265 مدرسه میزبان مسافران نوروزی در قم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در مجموع 265 مدرسه با ظرفیت 2 هزار و 566 اتاق برای اسکان مسافران نوروزی در قم فراهم شده است ولی شب تحویل سال به دلیل ازدحام جمعیت زائران از سایر فضاها از جمله نمازخانه مدارس و مدرسه‌های خارج از برنامه‌ نیز برای اسکان استفاده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا رحیمی  با بیان اینکه ستاد اسکان مسافران نوروزی در قم امسال پس از دو سال وقفه به دلیل محدودیت‌های کرونایی اکنون پذیرای مهمانان است گفت: با توجه به اینکه ۲۷ اسفند ماه مصادف با نیمه شعبان و جشن بزرگ ولادت امام عصر(عج) بود ستاد اسکان مسافران نوروزی در قم از ۲۵ اسفند ماه آغاز به کار کرد و شب سال تحویل شلوغ‌ترین شب سال را پشت سر گذاشت و تا ۱۲ فروردین نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ سپس مدارس برای استمرار سال تحصیلی مهیا می‌شوند. 

وی ادامه داد: در مجموع 265 مدرسه با ظرفیت 2 هزار و 566 اتاق برای اسکان مسافران نوروزی در قم فراهم شده است ولی شب تحویل سال به دلیل ازدحام جمعیت زائران از سایر فضاها از جمله نمازخانه مدارس و مدرسه‌های خارج از برنامه‌ نیز برای اسکان استفاده شد. 

مدیرکل موزش و پرورش استان قم مطرح کرد: میزان ماندگاری مسافران در هتل‌ها و مدارس قم حداقل یک شب، حداکثر هفت شب و میانگین ماندگاری آنان سه شب است. 

رحیمی تشریح کرد: اتاق‌های فراهم شده برای اسکان مسافران نوروزی در قم به دو گروه «الف» و «ب» تقسیم می‌شوند؛ گروه «الف» دارای امکانات خصوصی و بیشتری هستند ولی گروه «ب» دارای تجهیزات کمتر و عمومی هستند. 

وی اضافه کرد: مسافرانی که وارد استان قم می‌شوند معمولا درون قم اسکان می‌یابند و کمتر در مناطق تابع قم حضور می‌یابند ولی با این وجود خانه معلم و مدارس مناطق تابع نیز مهیای پذیرش مهمانان نوروزی هستند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه اداره‌ها و دستگاه‌های مختلفی عضو ستاد اسکان مسافران نوروزی در استان هستند افزود: چهار ناحیه آموزش و پرورش استان، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری و سایر نهادهایی که می‌توانند در ارائه خدمت ب مسافران نوروزی نقش داشته باشند عضو ستاد اسکان قم هستند. 

رحیمی بیان کرد: به طور کلی ۴٠٠ نفر از نیروهای مجموعه آموزش و پرورش قم به صورت مستقیم و ۲٠٠ نفر از آنان به صورت غیر مستقیم در قالب ستاد اسکان به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند. 

وی تصریح کرد: تا ۲۹ اسفند ماه گمان بر این بود که حجم مسافران نوروز ۱۴٠۱ در قم تنها ۳٠ درصد حجم مسافران نوروزی سال‌های قبل از کرونا یعنی ۹۷ باشد ولی از ۲۹ اسفند آمار مسافران به شدت افزایش یافته و این گمانه‌زنی را کنار زده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: با توجه به اینکه همچنان نگرانی‌هایی بابت بیماری کرونا وجود دارد احتمال دارد حجم مسافران نسبت به سال‌های قبل از کرونا افزایش قابل توجهی نداشته باشد و اگر آمار خیلی با رشد مواجه باشد در نهایت حجم مسافران امسال با حجم مسافران در سال‌های قبل از کرونا برابر شود. 



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/32431
اخبار مرتبط

نظرات شما