عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا:

پیامبر(ص) در دوران جاهلیت اعراب جایگاه ویژه ای برای زنان قرار داد/حضرت خدیجه برای اسلام و پیامبر(ص) بسیار فداکاری کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری بااشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) در راه اسلام و پیامبر(ص) بسیار فداکاری کردند، گفت: پیامبر(ص) در دوران جاهلیت اعراب که زنان را جزء انسان ها به حساب نمی آوردند و فقط از آنها استفاده های ابزاری می کردند جایگاه ویژه ای برای زنان قرار داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) به برخی از تهمت ها به این بانو اشاره کرد و  اظهار داشت: در تاریخ برخی از افراد تهمت هایی را به این بانو رواج داده اند که باید گفت این مسئله به دلیل کینه این افراد با حضرت علی(س) و حضرت زهرا(س) بوده است.
وی ادامه داد: وقتی جبریل بر پیامبر(ص) نازل می شد به پیامبر(ص) می فرمود که خدا می فرمایند "سلام ما را به خدیجه(س) برسان" که این نشان از بزرگی و پاکی این بانو  و جایگاه ویژه او می باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خاندان حضرت خدیجه گفت: اجدا حضرت خدیجه(س) اهل ایمان و توحید بودند؛ آن زمانی که دین حضرت عیسی(ع) حجت شرعی بوده است  خاندان این بانو جزء کسانی بودند که کمک و تبلیغ کننده این دین بوده اند.
وی در ادامه به فداکاری حضرت خدیجه اشاره کرد و گفت: این بانوی فداکار همه چیز خود را در راه پیامبر(ص) فدا کرد و زمانی که به حضرت محمد(ص) ایمان آورد هیچ‌کس ایمان نیاورده بود و در طول این مدت ایثار و فداکاری  های فراوانی را انجام داد.
حجت الاسلام اسلامی خاطرنشان کرد: ازدواج حضرت خدیجه در شرایطی که پیامبر اسلام(ص) هنوز به پیامبری مبعوث نبود و در دوره‌ای که ازدواج‌ها بر معیارهای مادی صورت می‌گرفت نوعی فداکاری بود که به علت جذبه اخلاقی پیامبر و یا الهام الهی صورت گرفت.
وی ابراز داشت: پیامبر(ص) در دوران جاهلیت اعراب که زنان را جزء انسان ها به حساب نمی آوردند و فقط از آنها استفاده های ابزاری می کردند جایگاه ویژه ای برای زنان قرار داد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/32752
اخبار مرتبط

نظرات شما