قاسمی: اگر اروپا به تعهدات خود عمل نکند، در توافق هسته‌ای تجدیدنظر می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در برنامه "سخن کوتاه" شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در ارتباط با مکانیسم ویژه مالی اتحادیه اروپا گفت: علی رغم آنکه اروپایی ها در راه اندازی این مکانیسم مالی تاخیر داشته اند اما ما باحسن نیت رفتار می کنیم.

بهرام قاسمی با تاکید بر اینکه اگر کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل نکنند، ایران نیز در پایبندی به توافق هسته ای تجدید نظر خواهد کرد، افزود: ما تلاش خود را برای عبور از آثار مخرب تحریم های آمریکا به کار می بندیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد شایعات منتشر شده در ارتباط با وجود اختلاف میان روسیه و ایران بر سر سوریه تصریح کرد: بخش زیادی از این شایعات با هدف آغاز جنگ علیه این ائتلاف منتشر می شود و می خواهند روابط روسیه و ایران را بد جلوه دهند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: می دانیم که دشمنان از رابطه ما با روسیه ناخرسند هستند؛ مقامات مسکو و تهران این واقعیت را درک می کنند که با یکدیگر منافع مشترک و همکاری استراتژیک دارند، اما در همین حین دو کشور مستقل هستند که تاریخ و جغرافیای مستقل دارند و طبیعی است که در برخی موارد هم با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند.

قاسمی افزود: ما علی رغم رقابتی که داریم، در سوریه نشان دادیم که با یکدیگر همکاری می کنیم و برخلاف شرایط بسیار حساس و خطرناکی که وجود داشت از بحران عبور و شرایط بهتری را محقق کردیم. این پیروزی بزرگی در چارچوب همکاری ما به شمار می آید.

وی با تاکید بر اینکه همکاری میان روسیه و ایران در سوریه ادامه دارد گفت: ما تمام تلاش ها برای تخریب روابط مسکو و تهران و نزدیکی هرچه بیشتر دو کشور را به شکست می کشانیم.

قاسمی در پایان تصریح کرد تلاش ها برای رسیدن به راه حل مشترک در سوریه با هدف بهبود وضعیت این کشور ادامه دارد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/3383
اخبار مرتبط

نظرات شما