رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور:

عقب‌ماندگی‌های روستایی نیازمند تحول نوینی در عرصه تسهیل گری است/توجه به روستا ویژگی مهم حکمرانی جدید است

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور بااشاره به اینکه توجه به روستا ویژگی مهم حکمرانی جدید است، گفت:عقب‌ماندگی‌های روستایی نیازمند تحول نوینی در عرصه تسهیل گری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عبدالرحیم پدرام عصر امروز در آیین اختتامیه دوره حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل گری که در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد با اشاره به مبانی حکمرانی در روستاها، اظهار داشت: سیستم‌های سنتی گذشته پاسخگوی نیازهای روز نیست و لازم است تا مبانی حکمرانی و تسهیل گری در کشور به‌خصوص در زمینه روستاها تغییر کند.
وی ادامه داد: احصای نیازهای آینده و پیش‌بینی آینده به‌عنوان یک دنیای آشفته و پیچیده از اهداف و اولویت‌های آموزش‌های وزارت کشور به‌خصوص در جامعه نخبگانی است. حکمرانی در دنیای امروز به خاطر حوادث جدید دچار تحول شده و برخی مبانی گذشته دیگر پاسخگوی نیازها نیست.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با اشاره به برگزاری دوره حکمرانی روستایی در قم، گفت: در این دوره تلاش شد تا توجه به روستا در برنامه‌های آینده کشورداری به‌عنوان یک اولویت مهم موردتوجه باشد.
وی خاطرنشان کرد: در آینده کشورداری در تمام دنیا، توجه به روستا در کنار روح معنویت‌گرایی بیشتر از گذشته خواهد شد.
پدرام، برگزاری همایش حکمرانی روستایی و تسهیل‌گری را در راستای اهداف عالی وزارت کشور مبنی بر توسعه روستایی خواند و تأکید کرد: بدون شک توجه به توسعه روستایی می‌تواند توسعه شهرستان، سپس استان و درنهایت کشور را در برداشته باشد و از این نظر نقش بسیار حساسی را در توجه و برنامه‌ریزی برای توسعه روستاها در وزارت کشور در دستور کارداریم.
وی اضافه کرد: قرار است از هر استان شرکت‌کننده در این دوره، ۲ نفر به‌عنوان مربی انتخاب شوند که بعد از طی دورۀ تربیت مربی تکمیلی، این افراد بعداً برای سایر همشهری‌های خود در استان‌ها نیز به ترویج دوره‌های آموزشی بپردازند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/35871
اخبار مرتبط

نظرات شما