تاکید بر تغییرناپذیری مرزها در دیدار گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران

گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران در دیدار با یکدیگر بر تغییرناپذیری مرزها تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، گئورگ پاپویان رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران که در رأس هیأتی از این گروه به تهران سفر کرده است، بعد از ظهر امروز دوشنبه (۱۸ مهر) با ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

عزیزی در ابتدای این دیدار گفت: پیوند‌های عمیق و دیرینه‌ای میان مردم دو کشور وجود دارد. مردم ایران و ارمنستان در طول تاریخ همواره در شرایط سخت و حوادث ناگوار در کنار هم بوده‌اند. این تعاملات بستر مناسبی برای تداوم و تقویت روابط فی‌مابین فراهم کرده است. شرایط منطقه و جهان اقتضا می‌کند که ارتباط، تعامل و رایزنی میان مقامات دو کشور به صورت منظم برقرار باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: ظرفیت‌ها مشترک و فراوانی برای تقویت و تحکیم روابط وجود دارند. ارتباطات و گفتگو‌های پارلمانی می‌توانند با توجه و استفاده از این ظرفیت‌ها، فرصت‌های خوبی را فرا روی دو کشور قرار دهد.

عزیزی در ادامه با اشاره به اهمیت مسائل قفقاز و مناقشه آذربایجان و ارمنستان برای جمهوری اسلامی ایران، گفت: درگیری نظامی در این منطقه موجب نگرانی ما است، ما طرفین را به خویشتنداری دعوت می‌کنیم. استفاده از زور تنها ابزار ممکن برای این اختلافات نیست و درایت و گفتگو نیاز اساسی منطقه است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با تأکید بر اینکه مشکلات منطقه را باید کشور‌های منطقه حل کنند و نباید پای کشور‌های فرامنطقه‌ای به بهانه حل مشکلات به منطقه باز شود، افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صراحتا اعلام کرده است که مخالف تغییر در مرز‌های شناخته شده بین‌المللی و تغییر ژئوپولتیک منطقه است و ما از حفظ تمامیت ارضی کشور‌ها حمایت می‌کنیم.

«گئورگ پاپویان» رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران نیز در این دیدار، گفت: ایران برای ما کشوری مهم و همسایه‌ای خوب و قابل احترام است. هر چقدر که کشور‌های فرامنطقه‌ای بخواهند به روابط دیرینه و دوستانه ما لطمه وارد کنند، موفق نخواهند شد.

وی افزود: برخی از کشور‌ها چشم طمع به خدشه وارد کردن به تمامیت ارضی ارمنستان را دارند که ما هرگز این موضوع را نمی‌پذیریم و صریحاً پیشنهاداتی را که در این راستا مطرح شده‌اند، رد کرده‌ایم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران در پایان از اعلام موضع صریح مقامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حفظ تمامیت ارضی ارمنستان تشکر کرد و گفت: از موضع‌گیری صریح جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم تغییرپذیری مرز‌ها قدردانی می‌کنیم. از بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان ایران در این مورد مطلع شدیم. این بیانیه برای مجلس ملی ارمنستان بسیار با ارزش بود و ما آن را در راستای کمک به حفظ صلح و امنیت منطقه ارزیابی می‌کنیم



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37064
اخبار مرتبط

نظرات شما