۲ کاندیدا در انتظار تایید

افزایش احتمالی متقاضیان ریاست در اسکواش

فدراسیون اسکواش در حالی در آستانه زمان جدید انتخاباتش قرار دارد که فهرست متقاضیان تایید شده ریاست شرایط صد درصد قرص و محکمی ندارد طوریکه ۲ دو نفر در فهرست هستند و ۲ نفر در انتظار ورود به آن!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از مهر، قرار بود فدراسیون های ورزشی بعد از نیم سال با تشکیل مجمع انتخاباتی برای فدراسیون اسکواش (۱۴ آذرماه) شکسته شود اما اعلام دیرهنگام نتیجه عدم تایید صلاحیت یکی از کاندیداها منجر به لغو مجمع در حین برگزاری شد و اینگونه این طلسم شکنی یک ماه دیگر به تعویق افتاد.

حالا طبق اعلام جدید دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی، ۱۲ دی ماه زمان جدید برگزاری انتخابات فدراسیون اسکواش خواهد بود. با این اوصاف کمتر از دو هفته دیگر به این زمان باقی مانده در حالیکه هنوز به طور دقیق مشخص نیست انتخابات با ۲ کاندیدا برگزار می شود؟ ۳ نفر یا ۴ نفر؟ مبهم تر اینکه افرادی در انتظار تایید صلاحیت قرار دارند که پیش از این رد صلاحیت شده بودند!

انتخابات ۱۴ آذرماه فدراسیون اسکواش در حالی لغو شد که ۲۰ نفر برای حضور در آن نام نویسی کرده بودند اما از میان آنها تنها پرونده امیر عزیزی‌پور، محمد آران، بابک فقیر، پیروز هاشمی، بهرام آقاخانی و احمد نامنی پس از تایید در کمیسیون تطبیق در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گرفت. این مراجع اما رای به حضور امیرعزیزی‌ پور، بابک فقیر و پیروز هاشمی در مجمع انتخاباتی دادند.
 

با این حال و دقایقی بعد از آغاز مجمع انتخاباتی ۱۴ آذرماه، اینگونه اعلام شد که امیر عزیزی پور رد صلاحیت شده است، همین مسئله منجر به ایجاد در مجمع و در نهایت لغو آن شد تا تشکیل مجمع در زمان جدید تکلیف ریاست چهار سال آینده را مشخص کند.

برای حضور در مجمع انتخاباتی ۱۲ دی ماه، دو نفری که پیش از این هم مشکلی بابت تایید صلاحیت نداشتند یعنی بابک فقیر و پیروز هاشمی منع قانونی ندارند. در واقع تا به امروز حضور این دو کاندیدا قطعی است در عین حال دو کاندیدای دیگر هم در انتظار دریافت مجوز برای ورود به این انتخابات هستند؛ امیر عزیزی پور که در روز مجمع قبل رد صلاحیتش اعلام شد و محمد آران که اصلا نامش در فهرست کاندیداهای تایید صلاحیت شده آن انتخابات نبود.

محسن خمارلو سرپرست فدراسیون اسکواش در گفتگو با با تایید این مطلب در مورد ابهامات مربوط به آن و اینکه «چطور این دو کاندیدا پیگیر تایید صلاحیت خود هستند اما در مورد کاندیدای دیگر که پرونده آنها در اختیار مراجع ذی صلاح قرار گرفته بود (بهرام آقاخانی و احمد نامنی) احتمالی مبنی بر تایید صلاحیت و ورود به انتخابات نیست؟»، توضیح داد.

وی در این زمینه گفت: بابک فقیر و پیروز هاشمی که طبق اعلام قبلی مراجع ذی صلاح مشکلی برای حضور در انتخابات ندارند. بنابراین حضور این دو کاندیدا در انتخابات پیش رو قطعی است مگر اینکه خودشان تصمیم جدیدی داشته باشند.

سرپرست فدراسیون اسکواش تاکید کرد: صبح روز برگزاری مجمع قبل در مورد رد صلاحیت شدن امیر عزیزی پور به ما اطلاع رسانی شد. قبل از آن هم عدم صلاحیت محمد آران اطلاع رسانی شده بود. این دو کاندیدا اما پیگیر موضوع هستند تا بتوانند از طریق مراجع مربوطه مجوز لازم برای حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا را کسب کنند. طبیعتا نتیجه از طریق همین مراجع به دبیر مجمع اعلام می شود. تا به امروز موضوعی اطلاع رسانی نشده اما تا شب قبل از مجمع هر گونه اطلاع رسانی بعید نیست.

خمارلو در مورد دو کاندیدای دیگر که کمیسیون تطبیق صلاحیت مدیریتی آنها را تایید کرده بود یعنی بهرام آقاخانی و احمد نامنی و اینکه «احتمال دارد این دو نفر هم پیگیر وضعیت تایید صلاحیت خود باشند؟»، گفت: طبق سند تحول دولت مردمی حضور کارکنان وزارت ورزش در اداره امور نهادی مانند فدراسیون ها ممنوع است. بر همین اساس این دو کاندیدا که از کارکنان وزارت ورزش به حساب می آیند بعد از عدم تایید صلاحیت شان اصلا پیگیر موضوع نشدند چون طبق این قانون منع حضور در فدراسیون به عنوان رئیس را دارند.

سرپرست فدراسیون اسکواش در پایان تاکید کرد که انتخابات این فدراسیون در موعد مقرر برگزار می شود و هیچ دلیل و بهانه ای برای لغو و جابه جایی دوباره آن نیست.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/38802
اخبار مرتبط

نظرات شما