عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا:

محور مقاومت به برکت روز جهانی قدس شکل گرفت

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تظاهرات اولین کاری است که در روز جهانی قدس انجام می‌شود که همین کار تأثیرات بسیار زیادی روی افکار عمومی جهان برجا گذاشت و بسیاری از تحولات در فلسطین اشغالی تحت تأثیر همین روز است، محور مقاومت به برکت روز جهانی قدس شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز رئیس موسسه حکمت ایرانیان و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: روز جهانی قدس یکی از یادگارهای ماندگار حضرت امام خمینی (ره) است که از همان اوایل انقلاب اسلامی آخر جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند و از همان دوران به تدریج مسلمانان این روز را گرامی داشتند و علیه استکبار و صهیونیسم جهانی و دولت جعلی اسرائیل به میدان آمده و تظاهرات کردند.

وی گفت: البته تظاهرات اولین کاری است که در روز جهانی قدس انجام می‌شود که همین کار تأثیرات بسیار زیادی روی افکار عمومی جهان برجا گذاشت و بسیاری از تحولات در فلسطین اشغالی تحت تأثیر همین روز است، بعد از رحلت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری نیز همواره بر اهمیت راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شاهد هستیم به برکت همین روز محور مقاومت در منطقه شکل گرفت و به تدریج مبارزات مردم فلسطین تحول پیدا کرد و علاوه بر پشتیبانی امت اسلامی و آزادگان جهان از مبارزات مردم فلسطین با رهبری‌های مقام معظم رهبری مردم فلسطین کم کم مسلح شدند.

دیرباز تأکید کرد: دستیابی مردم فلسطین به سلاح وضعیت رژیم اشغالگر قدس را با سختی‌های زیادی مواجه کرد، اخیرأ شاهد بودیم نتانیاهو می‌خواست با یک کودتای قضائی دستگاه قضائی را به انقیاد خودش دربیاورند که مردم در سرزمین‌های اشغالی به تظاهرات پرداختند و همین موجب شد که فعلاً طرح قضائی را متوقف کند‌.

رئیس موسسه حکمت ایرانیان افزود: با توجه به افکار عمومی مردم رژیم صهیونسیتی، نتانیاهو کم کم متوجه شد باید افکار عمومی داخلی را همراه داشته باشد به همین خاطر به مسجدالاقصی یورش برد و به نمازگزاران حمله کرد و جنایت عظیم را رقم زد و این جنایت همچنان ادامه دارد.

وی بیان داشت: نتانیاهو می‌خواست به جنوب لبنان حمله کند اما می‌دانست هرگونه تعرضی به جنوب لبنان با پاسخ بسیار شدید مقاومت مواجه خواهدشد و این کار را انجام نداد اکنون هم از مناطق اشغالی مانند غزه و هم از خاک سوریه توسط حماس به صورت کاملاً مسلحانه علیه رژیم صهیونسیتی مبارزه صورت می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: این اوضاع و احوال نشان دهنده این است که افکار عمومی دنیا کاملاً پشتیبان مبارزات مردم فلسطین است و حتی در کشورهای غیراسلامی پشتیبانی‌هایی در غالب تظاهرات و محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی در حمله به نمازگزاران مسجدالاقصی صورت می‌گیرد.

دیرباز اضافه کرد: البته امت اسلامی باید هوشیاری خود را حفظ کند تندروهای اسرائیل برخی از مساجد را تقسیم کرده و بخشی  را به مسلمانان و بخشی را به یهودیان اختصاص دادند در حالی که در گذشته تمام مساجد در اختیار مسلمانان بود و احتمال دارد چنین نقشه شومی را هم برای مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان داشته باشند که قطعاً با عکس‌العمل بسیار  شدید امت اسلامی و افکار عمومی جهان مواجه خواهند شد.

رئیس موسسه حکمت ایرانیان گفت: رژیم اشغالگر قدس باید بداند که مسجدالاقصی با بقیه مساجد متفاوت است، و هر حرکتی با جواب محور مقاومت از جمله مبارزان فلسطینی، لبنانی و سوری پاسخ داده خواهد شد.

وی بیان داشت: با توجه به این شرایط احساس می‌شود امت اسلامی در روز قدس امسال بخروشند و یکپارچه به میدان بیایند و همچنین آزادگان جهان از فلسطین حمایت کنند.

دیرباز اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با توجه به اینکه استکبار جهانی برنامه دارد ما نیز باید برنامه داشته باشیم و برای مبارزه همه جانبه با استکبار و صهیونیسم جهانی برنامه منسجم و مفصل‌تری داشته باشیم البته برنامه وجود داشته است و محور مقاومت این برنامه را با رهبری‌های مقام معظم رهبری و حزب‌الله لبنان دنبال کردند و باید با شدت بیشتری دنبال کنند.

گفتگو از مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/41336
اخبار مرتبط

نظرات شما