پژوهشگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

امام راحل در ایجاد و تداوم انقلاب نقش اصلی را داشت

پژوهشگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امام خمینی(ره) تنها تئوری‌پردازی نمی‌کرد بلکه به دنبال اجرای طرح خود بود، گفت:امام راحل در ایجاد و تداوم انقلاب نقش اصلی را داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی دانشمند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در ایجاد و تداوم انقلاب اسلامی نقش اصلی را داشت، اظهار داشت: یکی از مصادیق آیه ۹۶ سوره مریم، حضرت امام خمینی(ره) است آنجا که می‎خوانیم «انَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا» یعنی کسانی‌که ایمان آورده‌اند و کار شایسته انجام داده‌اند خداوند محبت آن‌ها‌ را در دل مردم قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: چنانچه رهبری سنبل و نمادی برای رسیدن انسان به قله باشد و مردم نیازهای ابتدایی و عالی خود را از جمله نیاز به تکامل و رشد روحی و فکری در وجود ایشان مشاهده کنند به دنبالش حرکت خواهند کرد که امام خمینی(ره) نمونه بارز آن بود.
این پژوهشگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که عالم محضر خداوند است، بنابراین زمانی که فردی به درجه‌ای از عرفان می‌رسد که سراسر جهان را محضر خداوند می‌بیند، دارای شخصیت ویژه‌ای خواهد بود که غیر از خدا به وجودش راه ندارد.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) تنها تئوری‌پردازی نمی‌کرد بلکه به دنبال اجرای طرح خود بود، گفت: قرآن می‌فرماید که من شما را به یک چیز موعظه می‌کنم، بپا خیزید برای خود حتی اگر یک نفر باشید که حضرت امام خمینی(ره) چنین شخصیتی بود که اخلاص داشت و برای خداوند تلاش می‌کرد که این امر موجب تمایل بیش‌تر مردم به ایشان شد.

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/42783
اخبار مرتبط

نظرات شما