رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان:

هجمه دشمنان، مجلس سیدالشهدا را پرشورتر کرد

رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان گفت: هجمه دشمنان به دستگاه عزاداری سیدالشهدا باعث می‌شود که جوانان بیش‌ازپیش به این مجالس گرایش پیدا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت جبهه حق و باطل در طول تاریخ از زمان هابیل و مقابله‌کردن قابیل با ایشان شروع شده است و تا ظهور امام‌زمان علیه‌السلام ادامه خواهد داشت در هر روزگاری هم به یک‌شکل و لباس در می‌آید؛ اما در نهایت پیروان حق در راه حق ایستادگی می‌کنند و پیروان باطل نیز با حق مبارزه می‌کنند و نبرد حق و باطل یک نبرد دائمی در طول تاریخ خواهد بود.
رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان عنوان داشت: در روزگار ما جمهوری اسلامی ایران خواست ملت ایران بود که می‌خواستند باعزت زندگی کنند و زیر یوغ استعمار و استبداد نباشند که با رهبری‌های حضرت امام خمینی (ره) و در صحنه بودن مردم و تقدیم شهیدان این انقلاب به پیروزی رسید قدم‌های خوبی هم در راه احقاق حق مردم، عزت مردم و عدالت برداشته شد و در عمل هم برخی از مسئولان متأسفانه منحرف شدند؛ اما جریان غالب به‌گونه‌ای بود که مسئولان اصلی نظام تلاش می‌کنند صراط مستقیم امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حفظ شود.
وی افزود: در این راه هرچند وقتی کسانی که با ملت ایران و آزادی‌خواهان عزت ملت مخالف هستند و دشمنی می‌ورزند با هر ابزاری که بتوانند با آن مقابله می‌کنند در پائیز سال گذشته اغتشاشات را رقم زدند؛ اما ملت و جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کردند و استکبار و‌ ایادی آن‌ها عقب‌نشینی کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: با آغاز ماه محرم نیز همین‌ها شروع به شبهه‌پراکنی و حمله به مجالس عزاداری‌ها کردند که چرا عزاداری می‌کنید! چرا لباس مشکی می‌پوشید! البته این هجمه‌ها جدید نیست؛ اما بیشتر شده است علما، اندیشمندان، محققان و پژوهشگران بارها به‌صورت منطقی و علمی به این شبهات پاسخ دادند، راهی که ملت ایران و ملت‌های مسلمان رفته بودند رو امروز حتی غیرمسلمان در سراسر جهان می‌روند و برای سیدالشهدا مجالس عزاداری برپا می‌کنند و  اربعین تبدیل به مسئله جهانی شده است.
دیرباز بیان داشت: غیرمسلمان از کشورهای مختلف مانند هند از  عزت امام حسین علیه‌السلام الهام گرفته‌اند در برابر قدرت و اقتداری که جبهه حق شروع کرده طبیعی است که جبهه باطل هم تحرکاتی داشته باشد و اکنون در ماه محرم حتی به لباس سیاه عزاداری هم حساس شده و به نذوراتی که اتفاقاً به دست فقرا می‌رسد نیز هجمه وارد می‌کند همبستگی، انسجام و اتحاد اجتماعی که در این مراسم‌ها به وجود می‌آید باعث ترس دشمن است.
رئیس دانشگاه حکمت ایرانیان اضافه کرد: همه افرادی که در مجالس عزاداری سیدالشهدا شرکت می‌کنند اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و بزرگسال، مادر و پدر، خواهر و برادر، عمه و عمو، دایی و خاله که باشند الگوی عملی برای هم‌زاد پنداری با شهدا و حاضران در جبهه حق در واقعه کربلا وجود دارد.
وی گفت: شجاعت، وفاداری، اتحاد، خیرخواهی و دلسوزی برای دین و شهادت در کربلا یک مکتب عظیم تشکیل می‌دهد که باعث می‌شود هر ملتی با تأسی به آن عزت پیدا کنند در زندگی همه ممکن است مشکلات و گرفتاری داشته باشند که راه‌حل ظاهری برای آن‌ها پیدا نشود اینجا ائمه ما از جمله سیدالشهدا پناه ما هستند و به آن‌ها پناه می‌بریم و بسیاری نیز حاجات زیادی گرفته‌اند و بر اساس همین هم نذورات خود را ادا می‌کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: دشمنان هرچه علیه محرم و صفر تحرکات دارند و علیه آن شایعه‌پراکنی می‌کنند نسبت به ارادتمندان این خاندان افزوده می‌شود؛ زیرا پیروان حق اطمینان دارند که این تحرکات جبهه باطل محکوم به شکسته است قرآن می‌فرماید باطل مانند کف روی آب است که به ثانیه‌ای از بین می‌رود و آنچه ماندگار است نور است.
دیرباز عنوان داشت: هجمه دشمنان به دستگاه عزاداری سیدالشهدا باعث می‌شود که جوانان بیش‌ازپیش به این مجالس گرایش پیدا کنند این موضوع را عملاً شاهد هستیم مراسم اربعین امسال هم شاهد یک حضور باشکوه خواهیم بود، دشمنان غافل هستند که در طول تاریخ افرادی بزرگ‌تر از این‌ها بودند که نتوانستند این راه را ببند و نور خدا را خاموش کنند خداوند پشت حق است.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/44058
اخبار مرتبط

نظرات شما