رئیس دانشگاه صنعتی قم:

تبلیغات دشمن علیه عزاداری سیدالشهدا بی‌اثر بود

رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت:  امسال جز افزایش شور، شعور، عشق و اخلاص به اباعبدالله چیزی دیگری مشاهده نکردیم، تبلیغات دشمنان بی‌فایده و اثر بوده و معاندان فقط وقت و پول خود را هدر دادند.

جلال رضائی نور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت:حماسه حسینی یک واقعه بزرگ تاریخ اسلام و جهان تشیع است همان‌طور که بزرگان فرمودند رمز و راز بقای اسلام و این عزاداری‌های محرم و صفر و سیاه‌پوشی‌های این ایام است با توجه  تجربه‌ای که از حضور در کشورهای مختلف دارم کمتر کشوری را دیده‌ام که چنین آیین ماندگار و تأثیرگذاری داشته باشد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: باورهای مذهبی و دینی اسلام از جمله عزاداری محرم و صفر زمینه اتحاد و اشتراک اقوام است، آنچه در پیاده‌روی  اربعین حسینی و عزاداری‌ها مشاهده می‌کنیم به‌جرئت می‌توان گفت در سطح دنیا بی‌نظیر است.
رضائی نور بیان داشت: آنچه در رسانه‌های خارجی مشاهده می‌شود این است که عزاداری محرم و سفر و شور و شعور حضور مردم باعث بهت و حیرت آنها شده است رسانه‌های معاند به دنبال بهانه و ابزارهایی هستند که این اتحاد حول محور سیدالشهدا را کم‌رنگ کنند و مردم را دچار تردید کنند.
وی گفت: باتوجه‌به فرمایش رهبر معظم انقلاب ایمان و امید مسئله مهمی است جهان غرب و دنیای استکبار روی ضعیف‌شدن این دو دست گذاشته است پس اگر روی این دو بعد یعنی ایمان و امید و تقویت باورهای مذهبی نسل جوان و آحاد جامعه کار کنیم با امید آفرینی می‌توانیم جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران و جهان اسلام خنثی کنیم.
رئیس دانشگاه صنعتی قم تصریح کرد: بهترین ابزار برای مقابله با جنگ‌ همه‌جانبه دشمنان تقویت باورهای مذهبی و برگزاری آیین‌های مذهبی مانند آیین‌های محرم و صفر و عزاداری شهادت سیدالشهدا و پیاده‌روی اربعین حسینی است.
رضائی نور تأکید کرد: با وجود هجمه شدیدی که امسال قبل از آغاز محرم به مراسم‌های عزاداری محرم و صفر صورت‌گرفته بود، مشاهدات نشان می‌دهد که به‌هیچ‌عنوان حضور مردم و جوانان کم‌رنگ‌تر نشده بود اتفاقاً هر سال با ابتکار عملی که پیر غلامان به خرج می‌دهند حضور جوانان بیشتر شده و شور حسینی تقویت می‌شود.
وی افزود: امسال جز افزایش شور، شعور، عشق و اخلاص به اباعبدالله چیزی دیگری مشاهده نکردیم، تبلیغات دشمنان بی‌فایده و اثر بوده و معاندان فقط وقت و پول خود را هدر دادند.
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/44159
اخبار مرتبط

نظرات شما