معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش:

۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان قمی از خدمات سالن های ورزشی استان بهره‌مند شدند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم گفت: سازماندهی دانش‌آموزان در اوقات فراغت تابستان از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش است، در این راستا ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان قمی از خدمات سالن‌های ورزشی استان بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی یزدی در مراسم آیین تجلیل از طلایه داران عرصه خبر عصر امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران ورزشی سیمای قم، رادیو و جراید ورزشی برگزار شد، اظهار داشت: روز خبرنگار فرصت مغتنمی است که این روز شکوهمند، روز حقگویی و حقجویی و روز پاسداشت قلم را به خبرنگاران، صاحبان اندیشه و قلم و آزادگان عرصه اطلاع‌رسانی تبریک و تهنیت عرض کنیم.

وی در راستای اجرای طرح‌های مختلف حوزه تربیت بدنی افزود: در این راستا طرح های مختلفی چون شهید سلیمانی با هدف بهینه‌سازی و ایجاد فضاهای استاندارد ورزش دانش‌آموزی از سال 401 استارت خورد و با توجه به سیاست وزارتخانه به صورت جدی پیگیری و اجرایی شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم، با بیان این مطلب‌، تصریح کرد: در راستای طرح شهید سلیمانی، 48 پروژه به استان قم واگزار شد که از این تعداد 44 پروژه به مرحله بهره‌برداری رسید این پروژه‌ها شامل سالن‌های سر پوشیده و کلاس‌های درس تربیت بدنی و چمن‌های مصنوعی داخل مدرسه و زمین ساحلی است که در مرحله دوم نیز تعداد 18 طرح شامل کلاس درس تربیت بدنی و چمن مصنوعی در مرحله اتمام و عقد قرار داد است.

وی در ادامه عنوان کرد: طرح شهید هادی نیز در قالب مسابقات فرهنگیان انجام می شود که مرحله نهایی آن در دهه مبارک فجر اجرا می‌شود که تیم‌های منتخب ناحیه در اردیبهشت ماه به مرحله مسابقات استانی راه پیدا کرده و در خرداد ماه نیز آماده شده تا در تابستان به مرحله کشوری اعزام شوند که حدود 100 همکار فرهنگی از مربی و سرپرست به این مرحله از مسابقات اعزام شدند.

به گفته این مقام مسئول طرح ثارالله نیز با المپیادهای ورزشی که هر سال در اول مهر ماه استارت می‌خورد و بعد از برگزاری مسابقات تیم‌های منتخب دانش‌آموزی به مرحله ناحیه که در دهه فجر است راه پیدا می‌کنند و بعد از تعطیلات نوروز نیز مرحله استانی انجام شد و امسال دو تیم آماده و در حال حاضر به مرحله کشوری اعزام شدند.

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های ورزشی بیان کرد: با توجه به شهر استان بودن بالطبع یک سری محدودیت هایی وجود دارد چرا که باید از یک شهر استان بازیکن انتخاب کنیم که به دلیل جمع آماری پایینی که وجود دارد کار بسیار سختی است، اما حسن این اتفاق، تمرین تیم ها در کنار یکدیگر است.

یزدی با اشاره به طرح شهید خرازی که با هدف آزادسازی سالن‌های ورزشی ایجاد شده، افزود: این طرح به این منظور که روزهای پنجشنبه مادران و دختران و روزهای جمعه پسران و پدران از سالن‌های ورزشی استفاده می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، استان قم با اشاره به دبیرخانه طرح شهید طوقانی انتخاب شد این طرح با هدف تربیت مرشد بوده به این صورت که ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ زورخانه‌ای در مدارس انجام شود که حدود 150 نفر از دانش‌آموزان علاقه‌مند در این طرح مشارکت داشتند که از این تعداد 40 نفر تحت آموزش مرشدی قرار گرفتند.

وی در پایان آموزش و پرورش را پیشتاز فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانه خواند و گفت: آموزش و پرورش به این مهم که دانش‌آموزان در تابستان سازماندهی شوند، توجه بسیاری دارد که در این راستا با کانون‌هایی که در مدارس و سالن‌های ورزشی، برای ورزش‌های دانش‌آموزی تعبیه شده با پیش‌بینی حدود 10 هزار دانش‌آموز وارد عمل شدیم که محقق شده و ادامه دار هم هست، چرا که تعطیلات تابستان همچنان ادامه دارد و قالب دانش‌آموزان در طرح شنا شرکت داشتند.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/44501
اخبار مرتبط

نظرات شما