قم فردا بررسی می‌کند؛

نیم میلیون تومان، هزینه لباس مدرسه!+ عکس

با نزدیک‌شدن به آغاز سال تحصیلی جدید والدین در تکاپوی خریدهای اولیه برای دانش‌آموزان هستند در این میان فرم مدارس یکی از ضروریات است که تا نیم میلیون تومان نیز هزینه آن اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با نزدیک‌شدن به آغاز سال تحصیلی جدید والدین در تکاپوی خریدهای اولیه برای دانش‌آموزان هستند در این میان فرم مدارس یکی از ضروریات است که باید تهیه شود فرم مدارس سال‌هاست که تقریباً اجباری شده که اتفاق مثبتی است؛ زیرا هم شکل بودن پوشش همه دانش‌آموزان وضعیت مالی را به رخ نمی‌کشد.
به عقیده کارشناسان داشتن فرم یکسان این پیام را به دانش‌آموز انتقال می‌دهد که در بحث آموزش هم نیازمند داشتن نظم و انضباط است، رنگ و طرح فرم مدارس می‌تواند بر روحیه دانش‌آموزان اثر داشته باشد.
اما همواره تهیه فرم مدارس برای والدین یکی از چالش‌هایی است که باگذشت سال‌ها هنوز ادامه دارد از جمله قیمت، کیفیت و طرح فرم مدارس یک از دغدغه‌ها است.
برخی از شهروندان با ارسال پیام‌هایی به خبرنگار ما از هزینه بالا و کیفیت و طراحی نامطلوب فرم مدارس گلایه داشتند.
فرهادی پدر یک دانش‌آموز کلاس‌اولی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: به گوش مسئولان اداره آموزش‌وپرورش قم برسانید واقعاً قیمت ۳۴۵ هزار تومان برای لباس فرم کلاس اول ابتدایی گران است جالب‌تر اینکه این لباس فرم برای کلاس اول ابتدایی فقط برای ۹ ماه پوشیده می‌شود و برای کلاس دوم لباس فرم عوض می‌شود  ۳۴۵ هزار تومان واقعاً برای این لباس با این طرح، رنگ و کیفیت زیاد است.
همچنین حسینی دیگر شهروند قمی گفت: پسرم پایه دهم است و هزینه لباس فرم ۴۹۵ هزار تومان شد از  طرفی مدرسه موردنظر برای ثبت‌نام ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند، این مبلغ برای یک پیراهن و شلوار ساده بسیار زیاد است‌.

مادر یکی از دانش‌آموزان قمی نیز در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: جنس لباس‌ مدارس به‌شدت افتضاح است گویا تولیدکنندگان  فقط به فکر سودآوری هستند و نظارت آموزش‌وپرورش بسیار کم است، بچه‌ها گناه دارند در این لباس‌ها باکیفیت پایین، بدرنگ و جنس نامرغوب ۵ ساعت از بهترین زمان که همان حضور در مدرسه است را طی می‌کنند.
سیدی دیگر شهروند قمی گفت: چرا باید برای هر سال تحصیلی یک لباس فرم مجزا وجود داشته باشد، می‌شود برای چند سال یک لباس واحد وجود داشته باشد تا اگر لباس سالم ماند سال بعد هم استفاده شود تا هزینه‌ای به خانواده‌ها تحمیل نشود.

تصاویر ارسالی والدین از فرم بی‌کیفیت دانش‌آموزان 
گالری عکس
http://qomefarda.ir/44735
اخبار مرتبط

نظرات شما