نویسنده کتاب شهدا:

کتاب «اسم تو مصطفاست» شروع و پایین بسیار خوبی دارد

نویسنده کتاب دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه ورود قوه تخیل در معرفی سبک زندگی شهدا باعث تحریف آن می‌شود، گفت: کتاب «اسم تو مصطفاست» شروع و پایین بسیار خوبی دارد که نویسنده را وادار به خواندن تمام کتاب می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  زهره شریعتی در میزگرد نقد «اسم تو مصطفاست» که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به سیره شهدا، اظهار داشت: باتوجه‌به پیشینه که در کشور داریم وظیفه ما مستندکردن زندگی شهدا است.
وی ادامه داد: مستندکردن زندگی شهدا و سبک زندگی آنها  باتوجه‌به پیشینه شفاهی کشور، مانع تحریف تاریخ در آینده خواهد شد.
این نویسنده کتاب با اشاره به کتاب
«اسم تو مصطفاست»، گفت: باتوجه‌به شناختی که از نویسنده دارم انتظار تألیف کتاب خوبی را داشتم که این گونه هم بود.
وی اضافه کرد: به نظر بنده این کتاب شروع و پایان بسیار خوبی داشت و این نویسنده بسیار متعهد است که در روایت سبک زندگی شهدا تخیلات وارد نشود.
شریعتی با اشاره به اینکه در روایت سیره و سبک زندگی شهدا نباید تخیلات وارد شود، گفت: ورود قوه خیال به روایت سبک زندگی شهدا باعث تحریف آن در آینده می‌شود.
 وی ادامه داد: در مسئله روایت سبک زندگی شهدا موضوع استناد بسیار مهم است که در این کتاب به‌خوبی رعایت شده است.
این نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نوع راوی همسر شهید است که همسر ضمن گفتگو با خود شهید در حال تعریف زندگی است، این نوع دید بسیار سخت است که نویسنده توانسته از پس این مسئله به‌خوبی بر بیایید و از آن استفاده کنند.
وی عنوان کرد: نثر کتاب شاید می‌توانست به‌روزتر هم باشد، برخی زمان‌ها در روایت لحن نویسنده قالب است تا راوی هرچند که اصل داستان درست است؛ ولی در مجموعه نویسنده از پس‌کار برآمده است.
شریعتی با اشاره به شهید مصطفی صدرزاده، گفت: اگر مخاطب مجذوب رفتار و سبک زندگی این شهید شده باشد باید از منابع و زاویه‌های دیگر هم برای شناخت شخصیت این شهید استفاده کند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/44785
اخبار مرتبط

نظرات شما