تحلیل آیت‌الله کعبی از تقابل تمدنی در جنگ غزه و اسرائیل:

عملیات طوفان الاقصی، حرکتی تمدنی بود

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خط اول جبهه مقامت، غزه است، گفت: نتانیاهوی جنایت‌کار می‌گوید ما برای حفظ تمدن غرب می‌جنگیم و اگر در این جنگ پیروز نشویم، نه اسرائیل که تمدن غربی تمام می‌شود و او این تقابل را تقابل تمدنی می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله عباس کعبی در مراسم بزرگداشت مقام شهدای فلسطین که از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مسجد حضرت زینب (س) پردیسان برگزار شد، به موضوع فلسطین و غزه اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه که در غزه در حال اتفاق است، مسیر ظهور و بسترسازی ظهور و امتداد انقلاب اسلامی است و رهبر معظم انقلاب بیان کردند: «قضیه فلسطین کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلام است».

 وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب تمدنی است و فلسفه انقلاب، بازتولید حاکمیت اسلام و اقامه دین در دوران معاصر جهت شکل‌دهی به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و بسترسازی برای ظهور و ساخت تمدن انسانی بر پایه اسلام است.

 عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، دو بلوک شرق و غرب در جهان وجود داشت و انقلاب اسلامی، انقلاب ضداستکباری و ضد استعماری بوده که هدف آن پایان‌دادن به زورگویی‌های شرق و غرب و بازتولید امت اسلامی بر اساس معارف دین بوده است.

 سخنران این جلسه افزود: بیش از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و امروز شرقی وجود نداشته و غرب هم در سراشیبی سقوط در حال حرکت است.

 عضو جامعه مدرسین بیان داشت: تنها کشوری که تمدن‌سازی خود را بر پایه اسلام و سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده، ایران اسلامی است.

 آیت‌الله کعبی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در این ۴۴ سال، امتداد منطقه‌ای و بین‌المللی پیدا کرده و آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل علی‌رغم تفرعن به استکبار و وحشی‌گری و علی‌رغم تسلط بر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی رو به اضمحلال و فروپاشی هستند.

 وی ابراز داشت: بلوک مقاومت اسلامی در حال مقابله و هم آوردی با بلوک استکبار و صهیونیسم بین‌الملل است که خط مقدم جبهه آن، غزه است؛ لذا باید بدانیم که ضربه اول طوفان الاقصی، حرکتی تمدنی است و آنچه که در غزه می‌گذرد، مقاومت تمدنی بوده که متعلق به جبهه مقاومت اسلامی است و این جبهه، مولود انقلاب اسلامی و فرمانده آن ایران اسلامی است.

 عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خط اول جبهه مقامت، غزه است، خاطرنشان ساخت: نتانیاهوی جنایت‌کار می‌گوید ما برای حفظ تمدن غرب می‌جنگیم و اگر در این جنگ پیروز نشویم، نه اسرائیل که بلکه تمدن غربی تمام می‌شود و او این تقابل را تقابل تمدنی می‌داند.

 آیت‌الله کعبی اظهار داشت: جنایت‌هایی که در غزه اتفاق افتاده، تابلوی شفاف وحشی‌گری تمدن غربی است که به دست ماشین جنگی صهیونیست با کشتار کودکان و زنان به بدترین شکل ممکن در تاریخ در حال انجام است؛ یعنی همان خوی آمریکایی که سرخ‌پوستان آمریکایی را نابود می‌کردند.

 وی ابراز داشت: امروز آزادی‌خواهان جهان در مقابل این چهره غرب و صهیونیست صف‌کشیده‌اند و افکار عمومی جهان در حال بیدارشدن است و حتی غیرمسلمانان در کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس نیز بیدار شده‌اند و علیه این چهره خبیث و جنایت‌کار، راهپیمایی می‌کنند.

 عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جبهه مقاومت در مقابل این جنایت‌کاران دارای راهبرد واحد است، خاطرنشان ساخت: این جبهه نه دچار هیجان می‌شود و نه دچار انفعال و نه تحت‌تأثیر جو قرار می‌گیرد؛ او هوشمندانه و به‌موقع میدان‌داری کرده است.

 آیت‌الله کعبی اظهار داشت: امروز جبهه دشمن با دروغ‌پردازی، شایعه‌سازی و... به‌گونه‌ای عمل می‌کنند تا پیروزی موهوم به دست آورند و تاکنون پیروزی قابل‌توجه نظامی نداشتند و تنها کار آنان قتل‌عام کودکان و زنان و تخریب بیمارستان‌ها بوده است.

 وی ابراز داشت: سخنرانی تاریخی آیت‌الله رئیسی در اجلاسیه فوق‌العاده سازمان همکاری کشورهای اسلامی قابل‌تقدیر است و مواضع بحق جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت را اعلام کردند؛ اما هیچ امیدی به این کشورها نیست.

 عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و کشورهای طاغوتی منطقه هیچ حرکتی در جهت کمک به فلسطین نخواهند کرد و عملیات طوفان الاقصی طراحی عادی‌سازی روابط با اسرائیل را از بین برده و این کشورها فقط در ظاهر جنایت‌های اسرائیل را محکوم می‌کنند.

 عضو جامعه مدرسین بیان داشت: راه پایان تجاوز، مقاومت فزاینده و ضربه سخت مقاومت به اسرائیل است و این ضربه سخت در حال رخ‌دادن است؛ به‌گونه‌ای که آمریکا به اسرائیل پیغام می‌فرستد که جنگ را تمام کنید.

 آیت‌الله کعبی اظهار داشت: آمریکا می‌داند که اگر جنگ از غزه به منطقه کشیده شده و اسرائیل تهدیدهای توخالی خود را نسبت به لبنان و بیروت عملی کند، حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان خواهد شد.

 وی ابراز داشت: ضربه اول طوفان الاقصی، ضربه راهبردی، هجومی، بدون برگشت و تداوم‌بخش تا آزادی کامل فلسطین و بسیار حساب شده بوده که با فرماندهی محمد ضیف از تربیت‌شدگان شهید عماد مغنیه و یار شهید حاج‌قاسم سلیمانی انجام شده است.

 عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: شبکه ۱۲ اسرائیل تخمین زده که حماس و جهاد اسلامی تحت امر ولایت‌فقیه عمل می‌کنند و بیان کرده که مشکل و تهدید اصلی ما دو عکسی است بالای سر سید حسن نصرالله نصب شده و از این دو عکس به وحشت افتاده‌اند.

 عضو جامعه مدرسین بیان داشت: سنگ بنای مقاومت اسلامی بر پایه عشق به امام حسین (ع)، امام راحل و انقلاب اسلامی بوده و امروز ملت غزه با وجود این همه مصیبت، شعار «ما رأیت الا جمیلا» سر می‌دهند.

 آیت‌الله کعبی اظهار داشت: غزه میدان عزت، جهاد، شهادت و صبر است و نباید نسبت به غزه بی تفاوت بود؛ میدان جهاد غزه، میدان جهادی است که منجر به فتح الفتوح اسلام خواهد شد.

 وی ابراز داشت: طلاب و فضلا باید به شبهات پیرامون فلسطین پاسخ دهند و همه باید در میدان حضور داشته و به نقش آفرینی بپردازند.

 عضو جامعه مدرسین در پایان با اشاره به اینکه عصر آینده، عصر ولایت محمد و آل محمد (ص) است، بیان داشت: عصر مقاومت، عصر تمدن اسلامی و عصر تمدن اسلامی عصر بسترسازی برای ظهور است و هر شخصی که در این میدان باشد، سرباز امام زمان (عج) است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46129
اخبار مرتبط

نظرات شما