نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی:

بسیج در خدمت به مردم کمک‌حال دولت‌ها بود

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیج در خدمت به مردم کمک‌حال دولت‌ها بود، گفت: به‌قدری خدمات بسیج گسترده است که در برخی از دولت‌ها نه‌تنها به بسیج به‌خاطر خدماتی که به مردم ارائه می‌دهد غبطه می‌خورند؛ بلکه بسیج را رقیب خود در خدمت به مردم می‌دانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور ضمن تبریک ایام هفته بسیج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا »، اظهار داشت: تشکیل بسیج یکی از حکیمانه‌ترین تدابیر و ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) بود، بسیج تضمین‌کننده اسلام، انقلاب اسلامی و مملکت اسلامی است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر جا که روحیه و تفکر بسیجی جاری شده است شاهد تعالی، افتخار، شکوه و سربلندی بودیم، در هر عرصه‌ای از کشور شاهد ویرانی، کم‌کاری، پس رفت، فساد و مشکل هستیم یا تفکر و روحیه بسیجی وجود نداشته یا تفکر بسیجی از آنجا رانده شده است یا به انزوا کشیده شده است.

وی بیان داشت: بسیج در همه عرصه‌ها در مصاف تثبیت انقلاب در مصاف و مقابله با جریان‌های ضدانقلاب، در بحث سازندگی اوایل انقلاب، در دوران دفاع مقدس و در سازندگی بعد از دفاع مقدس نقش مثبتی ایفا کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز هم بسیج در عرصه سازندگی، محرومیت‌زدایی، خدمات‌رسانی به مناطق محروم از جمله پروژه‌های آب‌رسانی، جاده‌سازی، کمک به کشاورزان، خدمات عمرانی، ساخت مسکن برای محرومان و در بخش‌های مختلف کمک‌حال دولت‌ها بوده است.

ذوالنور بیان داشت: به‌قدری خدمات بسیج گسترده است که در برخی از دولت‌ها نه‌تنها به بسیج به‌خاطر خدماتی که به مردم ارائه می‌دهد غبطه می‌خورند؛ بلکه بسیج را رقیب خود در خدمت به مردم می‌دانستند، خوشبختانه در این دولت قدر خدمات بسیج بیشتر می‌دانند و از ظرفیت بسیج بیشتر استفاده می‌کنند.

وی عنوان داشت: امیدواریم بسیج همچنان به خدمات خودش ادامه دهد و به کمک، حمایت و پشتیبانی دولت بتواند عرصه‌های پرافتخارتری را رقم بزند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که بسیج باید در همه عرصه‌ها از جمله نظامی و دفاعی حضور داشته باشد گفت: اگر ارتش در دوران دفاع مقدس توانست به‌خوبی در برابر دشمنان ایستادگی کند به علت تفکر بسیجی نیروهای آن بود مجموعه سپاه هم همین‌طور بود که با تفکر بسیجی توانست در دوران دفاع مقدس ایفای نقش کند.

وی تصریح کرد: اگر در دولت خدمات شایانی رقم خورده است آنجایی است که روحیه بسیجی در آن حاکم بوده است شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران چون تفکر و روحیه بسیجی داشت توانست این خدمات ماندگار را رقم بزند و زمینه بازدارندگی را ایجاد کرد که دشمن نتواند به خاک ایران طمع داشته باشد و نتواند فکر حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: ما در همه عرصه‌ها به حضور بسیج نیاز داریم از جمله در عرصه موشکی و سایر موارد نظامی و دفاعی که تجهیزات محور و تخصص محور است آن دانشمندانی درخشش دارند که تفکر بسیجی دارند.

وی اضافه کرد: توده بسیج ما در عرصه‌های دیگر نقش‌آفرین هستند و اثرگذار هستند بسیج یک مجموعه نیروی شمارش شده و تعیین‌شده نیست که برای آن تعیین تکلیف کرد که در فلان عرصه حضور داشته باشد در فلان عرصه حضور نداشته باشد؛ بلکه هرکسی در هر موقعیتی که قرار دارد و هر شغلی دارد باروحیه و تفکر بسیجی در همان موقعیتی که قرار دارد می‌تواند منشأ اثر باشد.

ذوالنور تأکید کرد بسیج مانند یک یگان یک تیپ و یک لشکر که امروز اینجا باشد فردا در جایی دیگر نیست؛ بلکه در تمام لایه‌های کشور و بدنه اجتماعی کشور شاهد خدمات بسیج هستیم که می‌توانند در هر زمینه‌ای نقش‌آفرین باشند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/46220
اخبار مرتبط

نظرات شما