مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان قم:

رشد سیاسی و فضای نخبه‌پروری از دغدغه‌های بسیج دانشجویی است

مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان قم گفت: رشد سیاسی و فضای نخبه‌پروری از دغدغه‌های بسیج دانشجویی است که در این راستا برنامه‌های متعددی برای دانشجویان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  روز ۱۶ آذر در ایران به‌روز دانشجو نام‌گذاری شده است. این روز به‌خاطر گرامیداشت سه دانشجویی که در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ به علت اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین ازسرگیری روابط ایران با بریتانیا در دانشگاه تهران کشته شدند نام‌گذاری شده است.
روز دانشجو در واقع پاسداشت تمامی ارزش‌های اصیل روشن‌فکرانه دینی و اعتقادی است که می‌تواند در تحقق تمدن بزرگ اسلامی نقش بی‌بدیل و تأثیرگذاری داشته باشد همچنین دانشگاه‌ها به‌عنوان نماد رشد و کمال‌جویی، از جمله مراکزی هستند که همواره در تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور نقشی بی‌بدیل داشته و به‌واسطه حضور دانشجویان، سرمنشأ آرمان‌خواهی و عدالت‌جویی در همه شئون اجتماعی است.


رشد سیاسی و فضای نخبه‌پروری از دغدغه‌های بسیج دانشجویی است
از همین رو حمیدرضا محمدی، مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به‌روز دانشجو، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا رسالت‌های امام خمینی (ره) و آن فرمان مهم بسیج را جامه عمل بپوشانیم.
وی ادامه داد: چندین رسالت اساسی توسط امام خمینی (ره) و اهداف بسیج مانند جلوگیری از ورود ایادی غرب و شرق در دانشگاه‌ها را عملیاتی کنیم.
مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان قم افزود: مقام معظم رهبری تمام این رسالت‌ها را طی سالیان اخیر در یک کلیدواژه اساسی با عنوان جهاد تبیین به جوانان و دانشجویان سپرده است.
وی عنوان کرد: موضوع رشد سیاسی و فضای نخبه‌پروری سیاسی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که در این زمینه در حال برگزاری دوره‌هایی برای دانشجویان هستیم.
محمدی به برگزاری یک دوره تخصصی تربیت مطالبه‌گری ضمن تقویت بنیه سیاسی دانشجویان در پایان آذرماه اشاره کرد و گفت: برنامه لیگ مناظرات، دوره نخبه‌پروری شهید دیالمه از دوره‌های ویژه بسیج دانشجویی است که ضمن جبران عقب‌ماندگی‌های تبیینی برگزار خواهد شد.
وی ابراز داشت: از جمله فعالیت‌های جهادی بسیج دانشجویی اعزام به روستاهای قم، خوی، اندیکا، مسجد سلیمان و کرمان است که تاکنون انجام شده است.
مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان قم در ادامه با اشاره به راهیان نور دانشجویی، گفت:  در بحث فرهنگی نیز از جمله اقدامات شاخص بسیج دانشجویی، برگزاری اردوی راهیان نور به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور است که در سال گذشته بیش از یک هزار و پانصد نفر اعزام شدند.
وی افزود: بنا بر ظرفیت‌سنجی‌های اعلام شده امسال امکان اعزام سه هزار و ۲۰۰ نفر را به اردوی راهیان نور داریم که یک رشد دوبرابری پیش‌بینی‌شده است.
محمدی ابراز کرد: دوره «خط امام» با حضور ۱۳۰ نفر از دانشجویان بسیجی خواهر و برادر در سال ۱۴۰۱ برگزاری شد که این دوره در راستای کادرسازی، رشد مبانی، بنیه عقیدتی و تعلیم تربیت است. همچنین این دوره در سال جاری با حضور ۲۶۰ نفر از اعضای شوراها و فرماندهان برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: یکی از طرح‌های ابتکاری بسیج دانشجویی استان قم، حلقه‌های تربیتی شهید صدرزاده با مباحث تربیتی است که از مهرماه سال جاری در دانشگاه‌ها آغاز شده است.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/46445
اخبار مرتبط

نظرات شما