رئیس مؤسسه الدلیل:

ادیان الهی یک‌صدا در برابر الحاد و دین‌گریزی بایستند

رئیس مؤسسه الدلیل وابسته به عتبه حسینی گفت: ادیان الهی یک دشمن مشترک دارند و یک‌صدا بر الحاد و دین‌گریزی تأکیددارند لذا نخبگان و صاحب‌نظران بر شناسایی این موضوعات توجه ویژه‌ای داشته باشند تا در مواجهه با آن‌ها دچار هجمه‌های فرهنگی و اعتقادی نشویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح الوائلی رئیس مؤسسه الدلیل وابسته به عتبه امام حسین (ع) در دیدار دانیال گریگوری ماتروساف کشیش کلیسای ارتدوکس روسیه و رئیس شورای ارتباط این کلیسا گفت: ما در ایام اربعین و زیارت شاهد حضور شخصیت‌هایی از تمام ادیان و مذاهب هستیم و این کانون مهم ائمه معصومین در کشور عراق نقطه اتحاد و همبستگی بین ادیان و مذاهب است.

 الوائلی با بیان اینکه آستان مقدس امام حسین (ع) با اجرا و تکمیل پروژه‌های خدماتی و رفاهی و بخصوص درمانی آن‌هم به شکل رایگان و کم‌هزینه توجه بسیاری نسبت به زائران و مجاوران دارد گفت: در اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر کربلا یاری‌رسان حکومت عراق هستیم.

 رئیس مؤسسه الدلیل افزود: توجه آستان مقدس امام حسین (ع) به مباحث علمی و پژوهشی از اهمیت بالایی برخوردار است و مؤسسات و مراکز علمی متخصصی در این زمینه در حال فعالیت هستند.

 وی شرایط فعلی را حساس و بااهمیت دانست و گفت: ادیان الهی یک دشمن مشترک دارند و یک‌صدا بر الحاد و دین‌گریزی تأکیددارند لذا نخبگان و صاحب‌نظران بر شناسایی این موضوعات توجه ویژه‌ای داشته باشند تا در مواجهه با آن‌ها دچار هجمه‌های فرهنگی و اعتقادی نشویم.

 الوائلی گفت: تمام ارزش‌های اخلاقی و کانون خانوادگی در حال حاضر مورد تهدید است و خواستار فروپاشی آن هستند؛ لذا تقارب و هم‌اندیشی بین ادیان باتکیه‌بر منطق می‌تواند این را کم کند.

 وی با بیان این‌که برخی دیدگاه‌ها، ادیان را اسطوره و خرافه تلقی کردند، گفت: وظیفه پژوهشگران تبیین دین باعقل و منطق مناسب و گسترش آن است.

 در ادامه این دیدار گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه الدلیل به کشیش کلیسای ارتدوکس روسیه ارائه و بر گسترش همکاری‌های بیشتر و برگزاری نشسته‌ای تخصصی و علمی تأکید شد.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/46558
اخبار مرتبط

نظرات شما