نمایشگاه قم را دریابید؛

اول بهره‌برداری بعد ایمنی!

نمایشگاه بین‌المللی قم را می‌توان از معدود پروژه‌های دانست که ایمنی در آن بعد از بهره‌برداری موردتوجه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اسفندماه سال ۱۴۰۰ بود که فاز نخست نمایشگاه بین المللی قم افتتاح شد، نمایشگاهی که در کیلومتر ۲ اتوبان قم- تهران قرار است میزبانی بهتری از فعالان اقتصادی کند که البته در عمل این مهم محقق نشده است.

راه محور توسعه

یکی از اصلی‌ترین عوامل توسعه در هر جایی را داشتن راه‌های مناسب می‌دانند که نبود آن در توسعه نمایشگاه قم به‌خوبی مشاهده می‌شود.
این موضوع بارها موردتوجه مسئولان بوده؛ اما در عمل اتفاق خاصی رخ نداده است.
در تازه‌ترین اظهارنظرها حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری نماینده مردم استان قم در مجلس با انتقاد از مشکل راه دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی قم و عدم همکاری برخی مدیران در این زمینه گفت: من از گذشته این موضوع را پیگیر بودم البته نباید مشکل خاصی در این زمینه وجود داشته باشد، چراکه وقتی اتوبان را از سمت تهران به قم می‌آییم راه‌های دسترسی زیادی به این نمایشگاه وجود دارد.

ایمنی حلقه‌ای مفقوده نمایشگاه دائمی

موضوع مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم عدم وجود ایمنی در نمایشگاه بین‌المللی قم است که موجب شده آتش‌نشانی از همان زمان بهره‌برداری اخطارهای قانونی را به مسئولان نمایشگاه بدهد.
مسئولان آتش‌نشانی در گفتگو با خبرنگار ما تأیید کردند که در بازرسی خود به عدم وجود ایمنی لازم در این نمایشگاه تأکید کرده و اخطارهای لازم را داده‌اند؛ اما چرا با وجود عدم ایمنی نمایشگاه‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود؟
نهادهای نظارتی در این میان چرا به وظایف خود عمل نمی‌کنند؟

البته این پایان کار نیست و نحوه واگذاری نمایشگاه‌ها نیز خبرساز شده و صدای خیلی‌ها درآورده است که باید دید این رفتارهای سلیقه‌ای تا کی می‌خواهد بدون برخورد باقی بماند.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/46642
اخبار مرتبط

نظرات شما