هر روز با یک شهید؛

دعوت شهید عظیمی منش به نمازجمعه

هر طور که صلاح می‌دانید در راه خدا خرج کنید و راضی نیستم که شخصی از شما برایم گریه کند؛ باید خوشحال باشید و نشان دهید معنای شهید بودن یعنی چه؟ نماز جمعه‌هایتان را هم فراموش نکنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» شهید «علی‌اصغر عظیمی منش» نهم آبان ۱۳۴۲ در شهر تهران به دنیا آمد.
 وی با عضویت در ارتش جمهوری اسلامی به جبهه‌های جنگ اعزام شد و سرانجام بیست و سوم تیرماه ۱۳۶۱ به فیض عظیم شهادت نائل آمد. گفتنی است پرونده شهید در استان قم موجود است. در ادامه وصیت‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید.

 بسم‌الله الرحمن الرحیم

 سلام بر رهبر انقلاب درود بیکران بر پدر و مادر، همسران شهدای ازدست‌داده و از خداوند متعال خواهانم که به شما عزیزان صبر و توفیق و اجر بیکران عنایت فرماید.

 پدر عزیزم، درود خداوند بر شما باد که توانسته‌اید باتربیت کردنم اصول اخلاقی و دینی و بعد ایثارکردن در راه خدا را به فرزندانت یاد بدهی و آنها را به جبهه‌های نبرد بفرستی تا بر علیه ظلم و زور و کفر بجنگند.

 مادر مهربان و خوبم لطف و محبتت را از یاد نمی‌برم و این را می‌دانم که جوابگوی خوبی‌های تو نبودم؛ امیدوارم که مرا ببخشید. مادر باید خوشحال باشی که توانستی سربازی آموزش دهی تا بر علیه استکبار بجنگد. از خدای بزرگ خواستارم که به تمام مادرانی که عزیزانشان را فدای اسلام کردند، لطف و محبت و کرمش را نسبت به شما ایثارگران کم نکند.

 تو ای همسر عزیزم، باید بدانی که مسئولیت سنگینی بر دوش تو است، از شما می‌خواهم به خودت یاس و نومیدی راه ندهی و نشان دهی که خودت ادامه‌دهنده راه شهدایی و باید با عمل صحبت‌هایت را نشان دهی که معنای زندگی‌کردن در راه خدا چگونه است، زینب‌وار عمل کنی.

 مادر، با شما هم هستم، نشان ده که مادر شهید بودن یعنی چه.

 همسر خوبم اگر از من برای شما فرزندی خداوند عطا کرد، راه و روش حسین (ع) را به او بیاموز و به او بگویید، حتی به تمام دوستان و آشنایان بفهمانید که در زندگی، در نماز جماعت‌ها و نمازجمعه‌ها شرکت کنید و از ستایش و نیایش پروردگار کوتاهی نکنید تا مشتی بر دهان امپریالیسم باشد، تا خداوند شما را توفیق طویل مرحمت فرماید.

 پدر، مادر، همسر عزیزم و شما خواهران و برادران خوبم، باید درک کرده باشید که بازگشت یکایک ما به‌سوی خدای متعال و داناست، پس چه‌بهتر در راه او به‌سوی او برویم.

از تو برادر می‌خواهم تا جان در بدن داری، نگذاری شخصی و یا حتی کشوری به مملکت اسلامی ما تعدی نماید؛ باید که پشتش را همانند عراق به خاک‌مالی.

از شما تقاضا دارم، برادران و خواهران دانایم و شما رؤسای مملکت، نگذارید که خون شهدا پایمال شود؛ دنبال‌رو و پیرو خط امام باشید و تا می‌توانید در پیشرفت اسلامی کردن ارتش کوشش کنید و شما که در رأس کل ارتش و یگان‌های ارتش قرار دارید، تا می‌توانید بیش از این در راه خدا گام بردارید. نکند شیطان گولتان بزند.

 تو را به خدا خون شهدای عزیزمان را پایمال نکنید، دور مادیات را قلم بزنید و فکر کنید که چطور شد آنها رفتند به‌سوی خدا اما ما هنوز در اینجا مانده‌ایم. راه و روش سرور شهیدان را بپیمایید؛ خداوند توفیق هر چه بیشتر خدمتگزاری خودش را به ما عنایت بفرماید. ان‌شاءالله

 خانواده خوبم تا می‌توانید مطالعه کنید؛ تا بتوانید دیگران را به‌سوی خدا سوق دهید، در مورد مقدار پس‌اندازی که دارم، هر طور که صلاح می‌دانید در راه خدا خرج کنید و راضی نیستم که شخصی از شما برایم گریه کند؛ باید خوشحال باشید و نشان دهید معنای شهید بودن یعنی چه؟ نماز جمعه‌هایتان را هم فراموش نکنید.

 التماس دعا


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46657
اخبار مرتبط

نظرات شما