رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم:

امروز حاج‌قاسم قهرمان و الگوی دانشجویان است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: شهید سلیمانی به‌واسطه ویژگی‌های شاخصی چون ولایت‌مداری و علاقه به اهل‌بیت در دل جوانان ریشه دوانده و امروزه همه شاهد عشق و ارادت دانشجویان و جوانان به شهید و شهادت هستیم.

محمدرضا فاضلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ضمن گرامیداشت دهه بصیرت و ایام شهادت حاج‌قاسم سلیمانی اظهار داشت: ۹ دی‌ماه خروش بصیرانه مردم ایران، برگی زرین در تاریخ سراسر مقاومت و غرورآفرین ایران اسلامی فرصتی گران‌بها برای تحکیم پیوند بین دانشجو و ولایت است. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم تصریح کرد: ۹ دی یوم‌الله ظفرآفرینی است که بار دیگر نشان داد مردم ایران اسلامی با هر سلیقه و ظاهری بر محور اصول و مبانی انقلاب و ولایت باوری واحد دارند و برای استمرار آن از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و با همه وجود پای دفاع از اعتقادات و هویت خود ایستاده‌اند. 

وی گفت: ملت ایران با حضور عاشورایی خود، آگاهی، بینش و دانایی‌شان را به رخ جهانیان کشاندند و در یک‌صدا ندا سر دادند که همگی بر تبعیت و فرمان‌برداری خاص از ولی‌فقیه خود ایستاده‌اند، دشمنان این مرزوبوم را خوب می‌شناسند چرا که این ملت بیدار است. 

فاضلی بیان داشت: دهه بصیرت منتج از یک حماسه عظیم شد و مردم انقلابی در کنار فرزندان خود باتکیه‌بر تبعیت از ولی‌فقیه زمان خود روزشمار تقویم انقلاب را منقش به دهه بصیرت نمودند تا یادمان باشد که پیدایش این انقلاب با مردم‌سالاری دینی شروع و بابصیرت همین مردم تا تحقق تمدن نوین اسلامی و تثبیت حکومت اسلامی به‌سوی حکومت موعود ادامه دارد
وی خاطرنشان کرد: دانشجو، امروز به‌دوراز هیاهوی دشمنان اسلام بابصیرت و آگاهی بخشیدن به جامعه موجبات رشد و تعالی سیاسی و اجتماعی را دنبال می‌کند.

فاضلی افزود: در دنیای امروز رویکرد منحصراً آکادمیک به دانشگاه و دانشجو یک خطای محاسباتی است، خطایی که غرب با تشکیل پارادایمی بنام دانشگاه در میان ملل اسلامی باهدف سیطره بر فرهنگ اسلامی آغاز کرد، اما به برکت پیدایش انقلاب اسلامی ایران به دست بنیان‌گذار کبیر انقلاب، خمینی (ره) بت‌شکن، مسیر دیگری پدیدار شد و  دانشگاه و دانشجو به‌عنوان محور تحولات جامعه در تمامی ابعاد زندگی اجتماعی و سیاسی نقش‌آفرینی کرد و این‌گونه بود که تابوی امپراتوری غرب در مقابل این قشر جوان و پویا، سر تعظیم فرود آورد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم عنوان داشت: امروز جوان دانشجوی ایرانی باتکیه‌بر منویات رهبر فرزانه انقلاب با نگاهی تیزبینانه و نوآورانه بر حل مشکلات نظام و جامعه، نظمی نوین ایجاد کرده است، دانشجوی بابصیرت با تحلیل مسائل روز، استوار و محکم پای دفاع از اعتقادات و اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده است و به‌مثابه ستون خیمه نظام به‌دور از تسلیم در برابر تبلیغات واهی و هیاهوی دشمنان این مرزوبوم، با بینش، تدبیر و  آگاهی‌بخشی، موجبات رشد و تعالی سیاسی و اجتماعی جامعه را دنبال می‌کند.

فاضلی ادامه داد: حاج‌قاسم سلیمانی سردار دل‌ها نیز به‌واسطه ویژگی‌های شاخصی چون ولایت‌مداری و علاقه به اهل‌بیت، رازونیاز، ذکر و توسل به ائمه اطهار به‌ویژه حضرت زهرا (س)، در دل جوانان این مرزوبوم ریشه دوانده و امروزه همه شاهد عشق و ارادت دانشجویان و جوانان به شهید و شهادت هستیم.

وی اضافه کرد: ایشان مرد مبارزه و میدان در دفاع از مظلوم بود و با اقتدا به مقتدای خود حضرت علی (ع)، تا آخرین لحظه شهادت بر اصول تظلم‌خواهی و ظلم‌ستیزی پابرجا بود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/46896
اخبار مرتبط

نظرات شما