کارشناس مسائل سیاسی:

بصیرت در همه ابعاد زندگی جریان دارد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این که برخی عنوان می‌کنند داشتن بصیرت برای مردم آبرو نام نمی‌شود، گفت: اتفاقاً بصیرت برای ملت هم نان دارد هم آب، بصیرت تنها بعد سیاسی نیست؛ بلکه در همه ابعاد زندگی جریان دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غفاری فر ضمن گرامیداشت ایام دهه بصیرت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اظهار داشت: جهاد تبیین به این معنا نیست که هر زمان که افراد در جایگاه‌های اجتماعی مختلف دلشان خواست نکاتی بیان کنند و ماجرا تمام شود، بلکه به این معنی است که همواره در جبهه خودی باشیم و سنگر غیرخودی را بشناسیم و حقایق را در همه زمان‌ها با مستندات بیان کنیم. 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بصیرت به معنای آگاهی‌بخشی و آگاهی‌یابی است و دهه بصیرت به‌عنوان نمادی از این جریان است بصیرت و جهاد تبیین تنها در عرصه سیاسی نیست؛ بلکه در خصوص همه امور پیرامونی ما بصیرت و آگاهی نیاز است در غیر این صورت ضرر خواهیم کرد.

مدیر موسسه جریان شناسی انقلاب تصریح کرد: برخی از مدافعان دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام تا آخرین لحظات پای انقلاب و اسلام بودند؛ اما چون عرصه را خوب نمی‌شناختند خطا و اشتباه می‌کردند که نمود آن در برخی از انتخابات مشخص شد و به‌اشتباه در زمینی که نباید حضور پیدا می‌کردند حضور پیدا کردند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در انتخابات باید دقت شود که بابصیرت به افرادی رأی داده شود که اطرافیان آن‌ها ضدانقلاب‌ها و بی‌دین‌های دشمن مردم نباشند اینجا منافع و مصلحت مردم نظام و انقلاب مطرح است.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: بصیرت موجب شناخت و شناسایی افراد انقلابی و غیرانقلابی می‌شود، همچنین بصیرت، شناسایی صحنه اقدامات را به انسان می‌دهد این اقدامات می‌تواند سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی باشد پس بصیرت در همه امور لازم است.

غفاری فر افزود: برخی بیان می‌کنند آیا داشتن بصیرت برای انسان آب‌ونان می‌شود باید گفت آری بصیرت برای انسان هم آب می‌شود هم نان می‌شود، زیرا وقتی آرایش دوست و دشمن  را شناختیم نگاه ما را محدود به خطاهای خودی نکرده و ما را معطوف به دشمن خودی نما نمی‌کند و افراد خودی که سرباز دشمن نیست را به ما نشان می‌دهد تا با انتخاب آن‌ها تصمیمات درست گرفته شود.

انتهای پیام/140


http://qomefarda.ir/46898
اخبار مرتبط

نظرات شما