امام‌جمعه سلفچگان:

عامل به‌شهادت‌رساندن مردم غزه و شهدای کرمان رژیم صهیونیستی است

امام‌جمعه سلفچگان گفت: نیروهای تکفیری، عاملان و آمران اصلی حادثه تروریستی کرمان کینه بسیاری از سردار دل‌ها دارند.

حجت‌الاسلام غروی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  ضمن محکوم‌کردن اقدام تروریستی در کرمان، اظهار داشت: از حیث بازه زمانی، حادثه تروریستی کرمان را می‌توان در چند نکته تجزیه‌وتحلیل کرد: ۱_ حادثه تروریستی هم‌زمان با سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی به‌عنوان پرچم‌دار مبارزه با داعش صورت پذیرفت، این یک نکته قطعی و پذیرفته شده است که نیروهای تکفیری و عاملان و آمران اصلی این حادثه تروریستی کینه بسیاری از این سردار شهید به‌عنوان پرچم‌دار مبارزه با تکفیر و تروریسم داشته باشند.
۲_ از سویی این عملیات تروریستی در زمانی صورت می‌پذیرد که نیروهای تکفیری، درون منطقه توان عملیاتی و قدرت سابق خود را به‌واسطه مجاهدت‌های سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و مدافعان حرم ازدست‌داده و صرفاً بتوانند دست به عملیات کور علیه مردم بی‌گناه بزنند.
۳_ مقطع زمانی سومی که باید مدنظر قرار بگیرد؛ شکست دشمن در احیای آشوب در سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱ از یک سو و نزدیک‌شدن به انتخابات اسفندماه از سوی دیگر، موجب شده است تا دشمن تلاش کند، با امنیتی‌سازی کشور و ایجاد التهاب، فضای عمومی جامعه را از حالت عادی خارج و امنیت عینی و ذهنی جامعه را مختل سازد یکی از علل تأکید بر امنیت به‌عنوان یکی از چهاراصل راهبردی انتخابات اسفندماه _از سوی رهبر معظم انقلاب_ همین نکته می‌تواند باشد.
۴_ مقطع چهارمی که باید از حیث زمانی در نظر گرفت این است که رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی با شکست غیرقابل‌ترمیم _به تعبیر رهبر معظم انقلاب_ مواجه شده است و عصبانی و گیج و ناراحت در پی گستراندن التهاب به منطقه و کاستن از فشار سنگین روی خود، در غزه است.
 
وی افزود: نکته تحلیلی دیگری که باید در مواجهه با مخاطب در نظر گرفت این است که حادثه تروریستی پدیدآمده نه از سر قدرت و حاصل توان عملیاتی عاملان آن است؛ بلکه آن را می‌توان حاصل استیصال و ضعف دانست؛ لذا چنین حادثه تروریستی برای سرپوش‌گذاشتن بر این استیصال قلمداد می‌شود.
غروی بیان داشت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «چه دست‌های آلوده به خون بی‌گناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه‌آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.» لذا انتقام از عاملان و آمران این عملیات سبو عانه قطعی خواهد بود.
وی افزود: یک نکته کلیدی در تبیین انتقام ایران از دشمن، ضربه راهبردی مقاومت و پاسخ‌های تاکتیکی دشمن است، فراموش نکنیم، ضربه جبهه مقاومت فلسطین در طوفان الاقصی و پس از حمایت محور مقاومت از فلسطین؛ یک "ضربه راهبردی" است. یعنی فراتر از شکست‌های نظامی، سازه اصلی رژیم جعلی در هم فروریخته و دیگر ترمیم نخواهد شد.
امام‌جمعه سلفچگان ابراز داشت: این ضربه راهبردی معادلات و محاسبات صهیونیسم جهانی به پرچم‌داری آمریکا را درهم‌ریخته است و آنها را دچار حیرت و سردرگمی کرده است.
وی افزود: آنچه تاکنون از عملیات دشمن صهیونیستی دیده‌ایم، چیزی بیشتر از کشتار کودکان و زنان و تخریب، نبوده است. عملیات اخیر تروریستی در سوریه و لبنان و ایران و در عراق، علی‌رغم همه تلخی‌هایش"ضربه تاکتیکی" به شمار می‌آید، دشمن توان واردکردن ضربه راهبردی ندارد.
غروی تصریح کرد: بنابراین، موشک زدن و حملات پهپادی - گرچه در جای خود لازم است - و مطالبه آن هم در مواردی ضروری است، اما باید مراقب باشیم، با هیجانی کردن فضای عمومی، از عظمت و اهمیت ضربه راهبردی جبهه مقاومت نکاهیم.
وی خاطر نشان کرد: در تحلیل شرایط کنونی باید به نکات زیر اشاره کنم.
۱- در طول ماه‌های گذشته، نهادهای انتظامی و امنیتی توطئه‌های زیادی را خنثی کرده‌اند و از بسیاری از رفتارهای وحشیانه مشابه حادثه کرمان جلوگیری کرده‌اند.
۲- نوع فعالیت‌ها و زحمات نیروهای امنیتی، محرمانه و سرّی بوده و برای لطمه ندیدن امنیت روانی جامعه، نتایج بسیاری از اقدامات ارزشمند ایشان قابل اعلام عمومی نیست.
۳- در شرایط کنونی تمام تنفرها و فریادها، باید متوجه آمریکا و رژیم جعلی به‌عنوان عوامل اصلی این جنایات باشد.
وی بیان داشت: دست آغشته‌به‌خون مردم غزه، همان چنگال خون‌ریز زائران مظلوم حاج‌قاسم است.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/47009
اخبار مرتبط

نظرات شما