سکه‌های جدید بانک مرکزی وارد بازار می‌شود؛

آغاز معاملات شمش طلا از چهارشنبه در مرکز مبادله

رئیس‌کل بانک مرکزی از ضرب و عرضه سکه‌های جدید بانک مرکزی به بازار خبر داد و گفت: معاملات شمش طلا از روز چهارشنبه در مرکز مبادله آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  طی روزهای اخیر و بعد از حادثه تروریستی کرمان و اعلام تغییرات در فرایند مبادلاتی ایران و عراق، قیمت طلا و ارز در بازار روند صعودی به خود گرفت و در ادامه، تنش‌های منطقه و جنگ امریکا و یمن به التهابات بازار ارز دامن زد.

 این التهابات موجب شد تا قیمت دلار که در ماه‌های اخیر از ثبات نسبی برخوردار بود به قیمت‌های جدید برسد؛ قیمت طلا و سکه نیز هم‌زمان با افزایش قیمت ارز وارد کانال‌های جدید شد.

 البته هم‌زمان با نوسانات اخیر ارزی، فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی باتوجه‌به تجربه ماه‌های اخیر پیش‌بینی کرده بودند که بانک مرکزی اجازه تشدید نوسانات در بازار ارز را نخواهد داد.

 * اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی در حوزه طلا و سکه/ سکه تمام جدید و بدون تاریخ وارد بازار می‌شود

 «محمدرضا فرزین» رئیس‌کل بانک مرکزی با اعلام سیاست‌های جدید بانک مرکزی در حوزه طلا و سکه گفت: بانک مرکزی به دنبال تعدیل قوانین مربوط به واردات طلای کشور است؛ همواره تلاش داشتیم ذخایر طلای کشور افزایش یابد. اقدامات اخیر باعث افزایش ذخایر ارز و طلای کشور شد. تصمیم جدید ما این است که از چهارشنبه طلا در مرکز مبادله ارزی عرضه شود.

 او با اشاره به حضور در مرکز نشر اسکناس و ضرب سکه بانک مرکزی گفت: سکه جدیدی در دستور کار این مرکز است که به بازار عرضه می‌شود. سکه‌های جدید بدون تاریخ و به‌صورت تمام‌بها آزادی با طرح جدید ضرب شده است.

 رئیس‌کل بانک مرکزی تأکید کرد: از امروز عرضه طلا به بازار افزایش می‌یابد و این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه‌های جدید و عرضه سکه‌های قبلی انجام می‌شود.

 فرزین با تأکید بر اینکه سکه‌های جدید بانک مرکزی با سکه‌های قبلی ضرب شده تفاوت‌هایی دارد، تصریح کرد: توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را داریم. فعلاً با ضرب سکه تمام، کار را شروع می‌کنیم.

 وی با تأکید بر اینکه مرکز مبادله بستر مبادله طلا هم است و برنامه بانک مرکزی تقویت این مرکز است، گفت: فعلاً قصد عرضه شمش در مرکز مبادله را داریم؛ مقررات این کار در روزهای اخیر نهایی شده است. اگر بخواهیم سکه هم عرضه کنیم در آینده تصمیم‌گیری می‌کنیم.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/47125
اخبار مرتبط

نظرات شما