معاون اشتغال وزارت کار:

۷۸۰ هزار اشتغال خالص در ۳ فصل ایجاد شد

معاون اشتغال وزارت کار با تشریح آخرین وضعیت ثبت اشتغال در سامانه رصد گفت: خالص اشتغال ایجادی در سه فصل بهار، تابستان و پاییز امسال ۷۸۰ هزار نفر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به آخرین آمار ثبت اشتغال در سامانه رصد گفت: سامانه رصد بر خط و بر اساس کد ملی است و طبق گزارش‌ها آخرین وضعیت ثبت اشتغال در سامانه حدود ۷۴۷هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۸۸هزار و ۶۰۹ شغل ایجادی بوده است گفت: از این تعداد یک میلیون و ۵۳هزار شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است و کل صحت سنجی ما حدود ۷۳درصد بوده است که اگر یک میلیون و ۵۳هزار شغل را به شکل بر خط محاسبه و ضربدر ۷۳درصد صحت سنجی کنیم، تا این لحظه در کشور حدود ۷۴۷هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به خالص اشتغال ایجادی سه فصل بهار، تابستان و پاییز را بر اساس سامانه ملی رصد اشتغال اظهار داشت: میزان اشتغال در فصل بهار ۷۲۸ هزار نفر، در فصل تابستان ۹۰۷ هزار نفر و در پاییز امسال ۷۰۶ هزار نفر بوده است که با محاسبه آنها خالص اشتغال ایجادی در این سه فصل ۷۸۰ هزار نفر بوده است.

کریمی بیرانوند افزود: اگر این آمار را در کنار پوشش بیمه قرار بدهیم با تحلیل مرکز آمار یک میلیون شغل ایجادی تأیید می‌شود.

معاون اشتغال وزیر کار با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در ۷ استان کشور دورقمی است و تک‌رقمی نیست و استان‌های دارای نرخ بیکاری بالا و دورقمی، با مشکل نرخ مشارکت اقتصادی مواجه هستند.

بیرانوند اظهار داشت: استان‌های البرز، ایلام، خوزستان، سمنان، فارس، سیستان و بلوچستان، مرکزی و قم جزو استان‌هایی هستند که نرخ مشارکت اقتصادی آنها زیر ۴۰درصد است و باید فعالیت بیشتری در بازار کار آنها صورت گیرد.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/47148
اخبار مرتبط

نظرات شما