امام جمعه کهک:

بزرگ نمایی مشکلات اصلی ترین حربه دشمن است

امام جمعه کهک گفت: دشمن تلاش می کند تا مشکلات و نقاط ضعف را بزرگ جلوه دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی با استناد به روایات معصومین (ع) به تبیین برخی دیگر از آثار رذیله اخلاقی غیبت پرداخت.
وی گسسته شدن پیوند با پروردگار متعال را از نتایج غیبت برشمرده و گفت: بر اساس روایات، غیبت نمودن از برادران و خواهران دینی باعث می شود که انسان از دایره ولایت و سرپرستی خداوند متعال خارج شده و پیوند او با ذات احدیت قطع گردد؛ قال الصادق (ع):«من رَوی عَلی مُؤْمنٍ رِوایةً یریدُ بِها شَینهُ وَهَدْمَ مُروُئَتهِ لِیَسْقُطَ مِنْ اَعْینُ النّاسِ اَخْرَجَهُ اللهُ مِنْ وَلایته اِلی وَلایَة الشّیطانِ فلا یَقْبَلُه الشیطان»؛ هر کسی بر ضرر مؤمن حکایتی نقل کند و مقصودش این باشد که او را کوچک کند و آبروی او را بریزد، تا از چشم مردم بیافتد، خدا او را از پیوند خود براند و به بستگی با شیطان بکشاند و شیطان نیز او را نپذیرد.
صبوری افزود: عدم قبولی عبادات به ویژه نماز و روزه، اثر دیگر غیبت می باشد که دامنگیر غیبت کننده می گردد؛«مَنِ اغتابَ مُسلِما أو مُسلمَةً لم یَقبَلِ اللّه ُ صَلاتَهُ ولاصیامَهُ أربَعینَ یَوما ولَیلةً ، إلّا أن یَغفِرَ لَهُ صاحِبُهُ»؛ هر کسی از مرد یا زن مسلمانى غیبت کند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نمی پذیرد مگر این که غیبت شونده او را ببخشد.
وی ادامه داد:  آخرین اثر غیبت عبارت است از دوری از رحمت الهی و مشمول شدن لعنت پروردگار؛ امام کاظم (ع) می فرمایند:«مَلعونٌ مَنِ اغتابَ أخاهُ»؛ ملعون است کسى که از برادرش غیبت کند.
امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه از اقدام مسئولان شهرستان در آغاز ساخت مجتمع پوشاک کهک تقدیر نموده و به تبیین اهمیت شناسایی ظرفیتهای اقتصادی شهرستان و حمایت از تولیدکنندگان پرداخت.

خطیب جمعه کهک در ادامه خطبه ها، ضمن گرامی داشت دهه مبارکه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند تا مشکلات و نقاط ضعف را بزرگ جلوه داده و درمقابل، عظمتها و دست آوردهای بزرگ انقلاب را از نظرها دور نگه دارد.
وی در ادامه با تکیه بر آمار و اسناد، برخی از دست آوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه سلامت و بهداشت را تبیین نمود.

امام جمعه کهک در پایان خطبه‌های نماز جمعه، ضمن اشاره به سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) به ذکر مصائب آن امام مظلوم پرداخت.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/48249
اخبار مرتبط

نظرات شما