یادداشت؛

مردم رمز موفقیت نظام و انقلاب

انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است در دنیا که تنها باتکیه‌بر مردم و حضور آن‌ها در صحنه به پیروزی رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  هر انقلابی برای رسیدن به پیروزی نیازمند حضور مردم است؛ اما کمتر انقلابی را سراغ داریم که با تکیه تنها و بدون کمک خارجی به پیروزی برسد.
انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است در دنیا که تنها باتکیه‌بر مردم و حضور آن‌ها در صحنه به پیروزی رسید و توانست رژیم ستم‌شاهی را ساقط کند.
اسناد و مدارکی که بعد از انقلاب منتشر شد به‌خوبی بیانگر این واقعیت بود که هیچ کشور خارجی مردم را در مبارزات انقلابی همراهی نکردند که خود نمایانگر عظمت کاری است که مردمان ایران‌زمین در بهمن 57 انجام دادند.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز باز هم مردم بودند که به داد نظام رسیدند.
کمتر از دو سال از پیروزی انقلاب گذشته بود که صدام حسین با هدایت، پشتیبانی و کمک‌های همه کشورهای دنیا وارد جنگ با ایران شد.
جنگی که نه‌تنها خودش بلکه تمامی سردمداران جهان فکر می‌کردند که در عرض چند روز انقلاب 57 ایران را تسخیر کرده و به تاریخ می سپارد.
اما گذشت زمان نشان داد که مردم ایران در برابر هجوم بیگانگان به سرزمینشان کوتاه نخواهند آمد و با لبیکی که به ندای معمار انقلاب دادند وارد میدان شده و اجازه ندادند خواب دشمنان انقلاب تعبیر شود.
در واقع ملت ایران در دو مقطع حساس توانستند به‌خوبی به وظایف خود عمل کنند، نخست در پیروزی انقلاب بود که وارد عمل شده و شاه را فراری دادند و انقلاب پیروز شد.
مقطع حساس دوم نیز در جنگ تحمیلی بود که با ورود مردم به میدان جنگ ورق برگشت و انقلاب اسلامی از یک جنگ خونین شکوهمندانه بیرون آمد.
از همین رو باید گفت که در مقاطع حساس زمانی این مردم بودند که به داد نظام رسیده و اجازه ندادند که سناریوهای دشمنان نظام به حقیقت بپیوندد.
مردمی‌سازی و میدان به مردم رمز موفقیتی است که رهبر انقلاب نیز به‌خوبی به آن اشاره کرد و در سخنرانی امسال خودشان و در بیان نام شعار سال این‌گونه به آن اشاره کرده و فرمودند: «اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم، باید پای مردم را به عرصة تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم.»
در واقع در مقطع کنونی که یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه کشورمان شروع شده است بازگشت به مردم و دادن میدان به آن‌ها در عرصه اقتصاد می‌تواند مؤثر و نجات‌بخش باشد.
موضوعی که رهبر انقلاب نیز به‌درستی به آن اشاره کردند و شعار سال را بر همین اساس تعیین کردند.
«جهش تولید با مشارکت مردم» را می‌توان رمز عبور از این مرحله حساس عنوان کرد البته درصورتی‌که دولتمردان به‌خوبی به آن عمل کنند.

عباسعلی محمدی - فعال رسانه

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/48342
اخبار مرتبط

نظرات شما