بسته خبری عیدانه/5

مسافران نوروزی اجازه اسکان در بوستان های قم را ندارند/ راه اندازی 4 نوروزگاه در استان قم

بر اساس تصمیم گیری مسئولان شهری و برای جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه مسافران نوروزی اجازه اسکان در بوستان های قم را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، استان قم یکی از شاهراه های اصلی مواصلاتی کشور است که سالانه پذیرایی میلیون ها مسافر و زائر از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی است.

در ایام عید نیز به دلیل موقعیت جفرافیایی و وجود بارگاه مطهر حضرت معصومه (س) شهر قم پذیرایی میلیون ها مسافر است به طوری که سال گذشته بالای 12 میلیون مسافر وارد قم شدند.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود امسال بالای 15 میلیون نفر مسافر وارد قم شوند.

این روزها شهر قم روزهای شلوغی را سپری می کند و پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

اجازه اسکان زائرین در بوستان‌ها داده نمی‌شود

سیدمحسن میرهادی مدیرکل نظارت و امور هماهنگی خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه تا پایان بارش باران اجازه اسکان زائرین در بوستان‌ها داده نمی‌شود، گفت: تاکید بر این است که کمترین مشکل در خدمات رسانی به زائرین و مسافرین نوروزی را داشته باشیم.

سیدمحسن میرهادی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در سطح شهرداری برای اسکان زائرین در نوروز گفت: از قبل پیش‌بینی شده بود تا در صورت بارش باران سالن‌های پشتیبان آماده باشند تا زائرین به آنها هدایت شوند.
اعلام آمادگی آستان حضرت معصومه(س) در خدمترسانی به زائران

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از آمادگی کامل آستان بانوی کرامت در خدمت رسانی به زائران در شرایط بحران جوی کشور خبرداد.

هادی محمودنژاد گفت: حسب دستور آیت الله سعیدی و با توجه به هشدارهای ستاد مدیریت بحران ضمن هماهنگی کامل همۀ مجموعه‌های آستان مقدس از جمله فنی و مهندسی، مجموعۀ مدیریت حرم، درمانگاه و … در صورت نیاز در آمادگی کامل برای خدمت به زائران هستند.

آمادگی پلیس قم برای تامین نظم و امنیت در صورت وقوع سیل

فرمانده انتظامی استان از آمادگی پلیس قم برای تامین نظم و امنیت در صورت وقوع سیل در استان خبر داد.
سردار آقاخانی با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل هواشناسی، اظهار کرد: طی جلسه با فرماندهان و روسای پلیس راهور و راه استان تدابیر لازم برای مواجهه با سیل در دستور کار پلیس قم قرار گرفته است.

10670 بازرسی از مراکز عرضه کالا و خدمات قم انجام شد


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای بهمن ماه 97 تا پایان پنجمین روز از فروردین 98 بیش از 10 هزار و 670 بازرسی از فروشگاه ها و واحدهای مختلف عرضه کننده کالا و خدمات قم توسط بازرسان صمت صورت گرفته است.

محمود سیجانی اظهار داشت: در این بازرسی ها که در قالب طرح نظارتی ویژه ایام نوروز انجام شده 836 پرونده تخلف تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی ارزش این تعداد پرونده را بالغ بر 130 میلیارد ریال دانست و افزود: گران فروشی، 3 فقره عرضه خارج از شبکه مرغ و 2 مورد نیز عرضه خارج از شبکه گوشت از جمله موارد این تخلف ها بوده است.

راه اندازی 4 نوروزگاه در استان قم

حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از راه اندازی 4 نوروزگاه در خانه تاریخی زند، کاروانسرای پاسنگان، مجتمع زیتون و بوستان مهدی این استان خبر داد.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/5553
اخبار مرتبط

نظرات شما