توضیحات وزیر علوم درباره وضعیت استاد ایرانی دستگیر شده در آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره دستگیری استاد دانشگاه تربیت مدرس توسط دولت آمریکا و زندانی شدن وی اظهار کرد: متاسفانه یکی از اساتید برجسته دانشگاهی ما توسط دولت آمریکا و در زندان‌های این کشور دستگیر شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پیگیری‌ها برای رسیدگی به وضعیت این استاد گفت: به دلیل آنکه این موضوع در خارج از مرز‌های ایران و در کشوری دیگر رخ داده وزارت امورخارجه وارد عمل شده و در حال پیگیری موضوع است.

وی ادامه داد: ایران و دولت آمریکا با یکدیگر ارتباطات سیاسی ندارند و همین موضوع سبب شده تا کار کمی سخت پیش برود.

دستگیری نخبگان ایرانی برنامه ریزی شده است

غلامی ضمن اشاره به تعیین وکیل برای این استاد ایرانی اظهار کرد: جهت تعیین وکیل برای این استاد دستگیر شده با مشکل مواجه شده‌ایم و تاکنون وزارت امور خارجه موفق به تعیین وکیل برای این استاد نشده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که دولت آمریکا برای دستگیری نخبگان ایرانی برنامه دارد اظهار کرد: دولت آمریکا به عمد اساتید برجسته و نخبگان علمی ایران را دستگیر می‌کند و به نظر نمی‌رسد این موضوع بدون برنامه‌ریزی و اتفاقی رخ داده باشد.

وی با اشاره به همکاری‌ها برای پیگیری موضوع گفت: دانشگاه تربیت مدرس در حال پیگیری موضوع از طریق خانواده این استاد برجسته است و البته گزارش نهایی باید از سوی وزارت امور خارجه منتشر شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/8718
اخبار مرتبط

نظرات شما