شهریاری: ارز دولتی را فقط به مواد اولیه دارو می‌دهند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متاسفانه ارز دولتی فقط به مواد اولیه داروها تعلق می‌گیرد و سایر هزینه‌های تولید دارو با ارز نیمایی تامین می‌شود در حالی که قیمت تولید دارو باید طوری تمام شود که مناسب با توان مصرف کننده باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌وگوی 18:30 شبکه خبر با بیان اینکه امروز در بسته بندی بسیاری کالاها در کشور مشکل داریم و فقط محدود به دارو نیست گفت: داروهای ساخت داخل استانداردهای لازم را دارد اما ظاهر و بسته‌بندی آنها رضایت بخش و قابل رقابت با برندهای خارجی نیست.

وی با اشاره به اینکه این نوع بسته بندی قابل قبول برای صادرات هم نیست، تاکید کرد: ما در مقوله بسته بندی نباید تنها به مصرف داخلی فکر کنیم.

شهریاری در تشریح این معضل گفت: اختصاص ارز غیردولتی به داروها و هزینه‌های بالای بیمه‌ها، قیمت دارو را بالا برده است که فشار زیادی به مصرف کننده وارد می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: متاسفانه ارز دولتی فقط به مواد اولیه داروها تعلق می‌گیرد و سایر هزینه‌های تولید دارو با ارز نیمایی تامین می‌شود؛ در حالی که قیمت تولید دارو باید طوری تمام شود که مناسب با توان مصرف کننده باشد. 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/9851
اخبار مرتبط

نظرات شما