عضو هیئت علمی دانشگاه قم:

کاهش بودجه فرهنگی کشور آسیب های بسیاری در پی خواهد داشت

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اینکه باید وابستگی به نفت در کشور قطع شود، گفت: کاهش بودجه فرهنگی کشور در کوتاه مدت و بلند مدت صدمات بسیاری را به کشور وارد خواهد کرد.

 حجت الاسلام سعید فراهانی فرد معاون پژوهشی دانشگاه قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به کاهش بودجه فرهنگی در سال آینده، اظهار داشت: طبق فرمایش حضرت آقا باید ساختار بودجه تغییر کند.

وی ادامه داد: این روز ها به دلیل کاهش بودجه فرهنگی در مراکز و یا به دلیل عدم تخصیص بودجه به بخش دیگر از بودجه فرهنگی کسر می کنند در مباحث پژوهشی هم لطمه های فراوانی ایجاد شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به اینکه به دلیل عدم فروش نفت با کسری بودجه مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: بخشی از این بودجه که با این همه سختی بدست می آید باید به برخی شرکت های دولتی که زیانده هستند و به تعبیر بودجه را می بلعند اختصاص داده شود.

وی اضافه کرد: کاهش کل بودجه کشور یکی از معضلات مهم کشور است اما باید برای همین بودجه هم اولویت بندی صورت بگیرد.

این کارشناس اقتصادی کشور با اشاره به بودجه فرهنگی کشور، گفت: کاهش بودجه فرهنگی کشور در کوتاه مدت و بلند مدت صدمات بسیاری را به کشور وارد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: باید به سمت اقتصاد مقاومتی برویم و به ظرفیت های داخلی توجه کنیم و نگاه خودمان را از نفت قطع کنیم تا این نوع مشکلات هم کمتر شود.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/14985
اخبار مرتبط

نظرات شما