هفته بسیج امسال بیشتر رنگ و بوی خدمت رسانی دارد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع)‌ قم از توزیع 30هزار بسته معیشتی، 600سری جهیزیه و توزیع 70هزار ماسک در هفته بسیج خبر داد و گفت: به دلیل شیوع کرونا و شرایط اقتصادی ، هفته بسیج امسال رنگ و بوی خدمت رسانی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ مهدی کبیری پور رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج پیش از ظهر امروز در کنفرانس خبری با عنوان هفته بسیج اظهار داشت: شعار محوری هفته بسیج امسال با عنوان«بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرینی»است.
وی ادامه داد: هر روز هفته بسیج به یک نامی مزین شده است، 30آبان با عنوان بسیج، معنویت و سلامت؛ 1آذر با عنوان بسیج فرزند مسجدوخادم مردم، 2آذر با عنوان بسیج بسیج مطالبه گر و عدالت خواه، 3آذر با عنوان بسیج بسیج سبک زندگی اسلامی ایرانی، 4آذر با عنوان بسیج بسیج ولایی، انقلابی و تمدن ساز، 5آذر با عنوان بسیج بسیج نیروی مقاومت ملت ایران و 6آذر با عنوان بسیج بسیج خدمت مومنانه و ایثارگری روزشمار هفته بسیج است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع)‌ قم با اشاره به اهم اقدامات هفته بسیج امسال، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و شرایط خاص اقتصادی کشور، فعالیت های امسال هفته بسیج بیشتر رنگ و بوی خدمت رسانی دارد.
وی عنوان داشت: عمده برنامه های فرهنگی، بصیرتی و ... در بستر فضای مجازی انجام خواهد شد.
کبیری پور با اشاره به اهم فعالیت ها در حوزه خدمت رسانی ابراز داشت: راه اندازی 40صندوق قرض الحسنه مردم یار، فعالیت 250گروه جهادی در حوزه کرونا و بسته های معیشتی، توزیع 30هزار بسته معیشتی، آماده کردن 600سری جهیزیه برای خانواده های نیازمند، شروع بازسازی و تعمیر 500منزل خانواده های نیازمند و محروم و توزیع 15هزار پرس غذای گرم بین خانواده های نیازمند از عمده فعالیت ها در هفته بسیج است.
وی اضافه کرد: همچنین در این هفته 300 طلبه بسیجی خواهر و برادر  برای حضور در بیمارستان ها به عنوان کمک به کادر درمان در رسیدگی به بیماران کرونایی اعلام آمادگی کرده اند که این حضور به صورت شیفتی خواهد بود البته این حضور در هفته های قبل هم صورت می گرفت.
رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: با همکاری معاونت بهداشت و درمان استان و فرمانداری و بسیج طرح شهید سلیمانی در استان اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این طرح ایستگاه های سلامت در مناطق مختلف شهر برپا خواهد شد که در این ایستگاه ها ماسک به صورت نیم بها هم عرضه می شود. این ایستگاه های سلامتی با پایگاه های بسیج ارتباط مستقیم دارند و فعالیت های نگهداری بیماری در منزل، خرید، ضد عفونی، پیگیری درمان و... را انجام خواهند داد.
کبیری پور با اشاره به اینکه روزانه توسط بسیج دانشجویی 50هزار ماسک تولید می شود، گفت: در این هفته پروژه نیروگاه خورشیدی را آغاز خواهیم کرد و در همین راستا برای 500نفر خانواده های محروم و روستایی صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: دراین هفته توسط گروه های جهادی زیباسازی 5مدرسه انجام خواهد شد همچنین طرح نذر ماسک توسط بسیج اصناف صورت می گیرد که در این نذر 70هزار ماسک در ده ایستگاه توزیع خواهد شد.
رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به اینکه خواهران و برادران بسیجی طلبه در زندان های استان برای ارائه مشاوره و مدکاری حاضر خواهند بود، ابراز داشت: پایش و عارضه یابی واحد های تولیدی استان یکی از اقدامات موثر راست که در این راستا تاکنون 200واحد پایش و مشکلات 10واحد حل و به چرخه تولید بازگشته اند.
وی ادامه داد: طرح عمران در قالب پل سازی، ابرسانی، احداث راه و... ، برگزاری میزخدمت، توزیع 300بسته معیشتی توسط بسیج کارگری، برگزاری جشنواره نجم توسط بسیج دانشجویی، برگزاری رزمایش های سایبری، اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و جشنواره سراسری شعر بسیج و ایجاد نگارخانه ماهرخ هم از دیگر برنامه های مهم این هفته است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/21919
اخبار مرتبط

نظرات شما