گزارش قم فردا از افزایش قیمت نان در استان؛

افزایش زیرپوستی قیمت نان در کنار اظهار نظرهای مسئولان

با توجه به اعلام مسئولین استان مبنی بر غیرقانونی بودن افزایش قیمت نان در استان اما با حضور در چند نانوایی متوجه می شویم این افزایش نرخ نان در استان رخ داده است و هیچ نظارت و مدیریتی هم مانند دیگر کالاها وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، از روزهای پایانی سال قبل آرام آرام زمزمه گرانی نان در برخی شهرها ازجمله قم به گوش می رسید تا اینکه در یک هفته اخیر بسیاری از نانوایی ها آرام آرام در شهر شروع به افزایش قیمت نان کردند. به عنوان مثال قیمت نان سنگک از 1500تومان به 2000هزار تومان و در برخی از نانوایی ها بیشتر از این قیمت و قیمت نان لواش به 400تومان رسیده است.
از طرفی این افزایش قیمت در نان که یکی از کالای اساسی مورد احتیاج مردم است باعث افزایش قیمت در دیگر کالا هم خواهد شد.
البته این روزها گران شدن کالای امری عادی و روتین جامعه ما در کنار نبود مدیریت و نظارت مناسب شده است اما اینکه مسئولین اذعان می کنند که هیچ چیزی گران نخواهد شد و یا اینکه کسی حق ندارد فلان کالا را گران کند و بعد از سخنان آنها این اقلام افزایش قیمت پیدا می کند و کسی هم نیست که پاسخگو باشد، این موضوع بیشتر از آن افزایش قیمت مردم را آزار می دهد.

افزایش خودسرانه قیمت نان در قم غیرقانونی است
از همین رو در کنار شروع افزایش قیمت در نانوایی های قم سعید محمدی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم در گفت و گویی در خصوص اخباری که مبنی بر افزایش قیمت نان در استان منتشر شده است، گفت: هیچ‌گونه افزایش نرخی برای نان در ماه مبارک رمضان نداشته‌ایم.
وی افزود: تعدادی از نانوایان در ماه مبارک رمضان در سطح استان خودسرانه اقدام به افزایش نرخ کرده‌اند که این مساله در حال بررسی از سوی دستگاه‌های نظارتی است و با عاملان نیز برخوردهای شدید صورت خواهد گرفت.
محمدی ادامه داد: افرادی که خودسرانه اقدام به افزایش نرخ نان کنند، از سوی دستگاه‌های متولی شناسایی شده و برخوردهای قانونی لازم با آن‌ها خواهد شد.

عدم نرخ گذاری به موقع عامل افزایش قیمت غیرقانونی نان
همچنین در این بین علی اکبر زارعی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از آنجایی که اعلام شده دستمزد کارگری باید به افرادی که در نانوایی‌ها کار می‌کنند، یعنی روزانه حدود ۱۸۶ هزار تومان داده شود و موجب کاهش درآمد نانوایان شده است و در نتیجه آنها به افزایش قیمت نان به صورت خودسرانه اقدام کردند، گفت: نظارت‌ها برای مقابله با افزایش خودسرانه قیمت نان بیشتر شده و نانوایانی که اقدام به افزایش قیمت کرده بودند، مجدداً آن را به قیمت قبل بازگرداندند.
رئیس اتحادیه نانوایان استان قم با اشاره به اینکه توافقاتی برای افزایش قیمت نان لواش انجام شده است، افزود: در حال رایزنی برای افزایش قیمت نان هستیم تا مشکلی برای نانوایان ایجاد نشود و متأسفانه یکی از معضلاتی که عدم نرخ گذاری به موقع و سرکوب قیمت نان به وجود آورده این است که راه را برای کم فروشی باز می‌کند.
زارعی با بیان اینکه ۶۰ درصد از نانوایی‌های استان قم سنگک هستند که تعداد آنها ۳۸۰ نانوایی سنگک در استان قم است، ادامه داد: نانوایی غیر مجاز در استان قم وجود ندارد و تنها تعداد انگشت شماری در حال گرفتن پروانه هستند.

با تمام این مسائل آنچه که مسلم است افزایش قیمت به صورت خودسرانه و یا با چراغ سبز مسئولین در نانوایی های استان است. چرا که طبق مشاهدات خبرنگار ما برخی نانوایی ها با چسباند نرخ جدید نان در نانوایی خود قیمت جدید را در معرض دید عموم قرار داده اند و این مشخص است که این افراد هیچ واهمه ای از نظارت و بازرسی و یا تخلف بودن این موضوع ندارند.
در هر حال امروز قیمت نان در بیشتر نانوایی ها استان افزایش داشته است و امیدواریم این افزایش نرخ نان در کنار شرایط اقتصادی مردم عادلانه باشد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/25423
اخبار مرتبط

نظرات شما