دبیر ششمین جشنواره شعر اشراق:

۹۰۵ اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره شعر اشراق در قم رسید

دبیر ششمین جشنواره سراسری شعر اشراق گفت: ۹۰۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره که به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید محمد جواد شرافت روز یکشنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد اثر از سوی ۱۶۳ شاعر حوزوی از ایران و افغانستان ارسال شده‌است.
وی با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره، سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه ساعت ۱۹ در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی در قم ترتیب خواهد یافت، ابراز داشت: هدف برگزاری جشنواره، شناسایی استعدادهای ادبی بین حوزویان، تشویق و انگیزه‌بخشی به شاعران فعال حوزوی و هویت‌بخشی به شعر دینی و حوزوی است.
شرافت بیان کرد: آثار ارسالی از چهار بخش شعر کلاسیک، شعر نو، کودک و نوجوان و شعر نوحه و سرود دریافت شده است و بخشی را نیز برای رویش‌ها و شاعران دهه هشتادی گذاشته‌ایم که جدا داوری شده و برگزیدگان آن تقدیر می‌شوند.
وی افزود: فراخوان ششمین جشنواره سراسری شعر اشراق از دهم دی‌ماه امسال آغاز شد و تا دهم بهمن‌ماه ادامه یافت و سپس تا ۱۵ بهمن تمدید و آثار برای داوری ارسال شد.
وی یادآور شد: از بین ۹۰۵ اثر ارسالی، ۶۰۰ اثر به مرحله دوم داوری راه یافت و از بین این آثار ۱۳۰ اثر برای مرحله نهایی داوری ارسال شد و در اختتامیه از ۲۹ اثر برگزیده در چهار بخش تجلیل می‌شود.
دبیر ششمین جشنواره سراسری شعر اشراق گفت: امسال بخشی به جشنواره اضافه شده و به انتخاب شاعران حوزوی از ۲ چهره غیرحوزوی که شعر و معارف ادبی‌شان در خدمت معارف اسلامی و انقلاب اسلامی بوده است تجلیل می‌شود و این ۲ نفر شامل مهدی جهانداری و محمدعلی مجاهدی هستند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47854
اخبار مرتبط

نظرات شما