هم زمان با شب دوم قدر؛

قم در عزای امام اول شیعیان به سوگ نشست + عکس و فیلم

در دومین شب از شب های قدر قم در عزای امام اول شیعیان به سوگ نشست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  این روزها در ایام ماه بندگی که با بهار طبیعت تقارن پیدا کرده است و در سالروز شهادت امام اول شیعیان حضرت علی (ع) شهر قم غرق در عزا و ماتم است.
شب گذشته و در دومین شب از  شب‌های قدر حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه استان، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها مملو از عاشقان حضرت بود.


فضیلت شب قدر را از دست ندهید

آیت‌الله حسینی خراسانی سخنران حرم مطهر حضرت معصومه (س) در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان طی سخنانی به فضیلت‌های این شب پرداخت و اظهار داشت: عبادت و زنده داری در این شب‌ها بارهاوبارها از سوی خداوند متعال و اهل‌بیت (ع) سفارش شده است.


وی ادامه داد: باید به این مهم هم توجه کنیم همان‌طوری که از خداوند متعال در این شب‌ها می‌خواهیم که از گناهان ما بگذرد خودمان هم در این زمینه پیش‌گام باشیم و گذشت داشته باشیم.


جمکران میزبان خیل عاشقان
مسجد مقدس جمکران نیز شب گذشته مملو از جمعیت بود و مراسم شب قدر باشکوه و معنویت خاصی برگزار شد.
آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری سخنران این مراسم معنوی در مسجد مقدس جمکران بود که با اشاره به اهمیت گردآمدن حول امام‌زمان اظهار داشت: شیطان تلاش می‌کند مؤمنان گرد امام‌زمان (عج) تجمع نکنند.


وی ادامه داد: این تجمع و دور هم جمع‌شدن شما در این شب عزیز تمام توطئه‌های یک‌ساله شیطان را بر باد می‌دهد.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در قرآن کریم آیات فراوانی در مدح امام اول شیعیان آمده است که برای شناخت ایشان می‌توانیم به آن مراجعه کنیم.
 وی خاطر نشان کرد: شب قدر، شب آمرزش گناهان و شب رسیدن به خداوند، قرآن  و اهل‌بیت (ع) است که نباید به‌راحتی این شب ها را از دست بدهیم.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/48271
اخبار مرتبط

نظرات شما