معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم مطرح کرد:

رفع موانع کتاب‌خوانی قم در طرح کتابخانه گردی

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: حضور فیزیکی مسئولان در کتابخانه مرکزی قم در طرح کتابخانه گردی و مشاهده موانع و مشکلات و امکانات باعث رفع موانع کتاب و کتاب‌خوانی در قم می‌شود.

طرح کتابخانه گردی به همت مدیریت کتابخانه‌های استان قم از صبح تا عصر روز ۱۵ اسفند سال جاری در محل کتابخانه مرکزی آستان قم در حال برگزاری است در حاشیه این رویداد عباس بختیاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»
 اظهار داشت: بیش از چهار سال است این طرح در حال برگزاری است حضور مسئولان باعث دلگرمی است و مدیران استان می‌توانند از نزدیک به مشکلات بخش کتاب‌خوانی اشراف پیدا کنند و در زمینه‌های تخصصی کمک‌حال نهاد کتابخانه‌های عمومی استان باشند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم ادامه داد: حضور مسئولان در این طرح مثبت ارزیابی می‌شود از جمله اینکه مسئولان به علت مشغله کاری که دارند شاید فرصت نداشته باشند در طول سال به کتابخانه‌ها مراجعه کنند طرح کتابخانه گردی باعث می‌شود حداقل یکبار در طول سال مسئولان از نزدیک با خدمات کتابخانه‌ها آشنا شوند.

وی اضافه کرد: بخش کتابخانه‌ها و کتاب‌خوانی مشکلاتی دارد که با همکاری مدیریت استان این مشکلات حل خواهد شد که در این صورت شاهد فعالیت و خدمات بیشتر به شهروندان مخصوصاً علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی باشیم.

بختیاری خاطرنشان کرد: نگاه ما به مسئولان از جمله در حوزه استانداری در خصوص منابع و محتوا نیست؛ بلکه نگاه ما تأمین زیرساخت‌های لازم در بحث کتابخانه‌ها است از جمله تسهیل در بهره‌برداری از پروژه‌ها است که کمک زیادی در توسعه کتاب و کتاب‌خوانی دارد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم اضافه کرد: سال‌های گذشته حضور مسئولان در این طرح مثبت و تأثیرگذار بود و امروز نیز بازدیدهای زیادی انجام شده است و در این بازدیدها مشکلات زیادی با پیگیری و دستورات لازم حل شده است.
 وی ادامه داد: توسعه بخش‌های تخصصی کتابخانه‌های عمومی قم باهمت مدیران و مسئولان نهادها و ارگان‌های مختلف امکان‌پذیر است و این نهاد آماده همکاری با همه ارگان‌ها در این زمینه است از جمله در بازدید مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از طرح کتابخانه گردی مقرر شد بخش تخصصی کتاب حوزه ورزش در یکی از کتابخانه‌های عمومی قم دایر شود، پیوند ورزش و فرهنگ اتفاق مثبتی ارزیابی می‌شود

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47884
اخبار مرتبط

نظرات شما