مدیرکل صمت قم:

۳۱ واحد تولیدی راکد در قم احیا شد  

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه، ۳۱ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی استان احیا شد و بهره‌بردارن آن توانستند محصولاتشان را به بازار عرضه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اکبر ابدالی افزود: برای احیای این واحدهای تولیدی در استان قم که در زمینه‌های مختلف صنعتی فعال هستند، بیش از سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شد که تثبیت و ایجاد اشتغال برای ۲۹۶ نفر را در پی داشت.

 وی ادامه داد: تلاش برای احیای واحدهای تولیدی راکد یکی از بهترین راهکارها برای پیشرفت بخش صنعت استان است، چراکه سرمایه‌گذاری‌های اولیه و همچنین زیرساخت‌های لازم برای فعالیت در این واحدها فراهم است و می‌توان در مدت کوتاه‌تری نسبت به واحدهایی که در مرحله ساخت‌وساز هستند، آن‌ها را به مرحله بهره‌برداری رساند.

 وی اضافه کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم در موضوع احیای واحدهای تولیدی راکد استان، نهایت همکاری را با بهره‌بردارانی که بخواهند مجدد فعالیت اقتصادی خود را آغاز کنند و شرایط لازم را داشته باشند، خواهد داشت و تلاش می‌کند با همکاری بانک‌های عامل تسهیلات موردنیاز آنان نیز پرداخت شود.

 موضوع افزایش تولید و اشتغال در بخش صنعت قم به طور مستمر در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان رصد و برای رفع مسائل و مشکل‌های این بخش تصمیم‌گیری‌های لازم صورت می‌گیرد؛ امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات موردنیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی است که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم‌خانگی استان قابل‌مشاهده است.

 مسئولان قم تأکید دارند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکردهای مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

 بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح است که به همین منظور اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان موضوع مهم تأمین نیروی انسانی موردنیاز واحدهای تولیدی فعال استان را با جدیت دنبال می‌کند.

 استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای پیام/



منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47988
اخبار مرتبط

نظرات شما