معاون صمت قم:

امکان سفارش خرید غیرحضوری لاستیک خودرو در قم فراهم شد

معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: امکان سفارش خرید غیرحضوری لاستیک توسط همشهریان از طریق سامانه https://kala.ntsw.ir در قم هم‌زمان با سراسر کشور فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» امیرحسین پروان افزود: تقریباً از اواسط آذرماه سال جاری، امکان فروش لاستیک به مصرف‌کننده نهایی در سامانه جامع تجارت ایجاد شد، به این شکل که لازم بود همشهریان به واحدهای صنفی فروش لاستیک مراجعه کنند و متولی آن واحد اطلاعات فرد متقاضی دریافت لاستیک را به همراه مشخصات خودرو و لاستیک در سامانه جامع تجارت ثبت کند تا پس از تأیید، لاستیک به آن فرد عرضه شود.

 وی افزود: اما اکنون از طریق سامانه https://kala.ntsw.ir مردم می‌توانند به‌صورت مستقیم و غیرحضوری لاستیک موردنیاز خود را برای خرید سفارش دهند و پس از تأیید با دریافت کد رهگیری به فروشگاه موردنظرشان مراجعه و لاستیک خود را دریافت کنند.

 وی با اشاره به این که هدف این سامانه تسهیل فرایند سفارش خرید لاستیک توسط مردم است، گفت: قبلاً فقط واحدهای صنفی می‌توانستند به سامانه جامع تجارت دسترسی داشته باشند و برای سفارش لاستیک باید مراجعه حضوری انجام می‌شد، اما اکنون نیازی به این کار نیست و علاوه بر این روش، می‌توان از طریق سامانه یاد شده به‌صورت غیرحضوری نیز لاستیک را سفارش داد و تنها برای تحویل‌گرفتن آن به واحد صنفی موردنظر مراجعه کرد.

 معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم نیز چندی پیش دراین‌خصوص گفت: باتوجه‌به تقاضای زیاد مردم برای خرید لاستیک، نظارت بر بازار این محصول در استان با جدیت دنبال و با هرگونه تخلف در عرضه آن به‌شدت برخورد می‌شود.

 سیاوش فولادی وند بیان داشت: در همین راستا تاکنون ۲ هزار و ۲۲۱ مورد بازرسی برای نظارت دقیق بر توزیع صحیح لاستیک در استان انجام شده که از این تعداد ۱۲۴ پرونده تخلف به ارزش ۴۶ میلیارد و ۲۴۹ میلیون ریال شناسایی و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

 وی تأکید کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و تعزیری از جمله گران‌فروشی، احتکار، امتناع از عرضه کالا، قاچاق و سایر تخلفات اقتصادی، مورد را در سامانه ۱۲۴.ir ثبت و یا با شماره‌تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و گزارش نمایند.

 در مجموع ۴۳ هزار و ۷۴۴ فقره پروانه کسب در بخش اصناف استان موجود است که شامل ۱۷ هزار و ۴۹۸ پروانه تولیدی و خدمات فنی و ۲۶ هزار و ۲۴۶ پروانه در حوزه فعالیت‌های توزیعی و خدماتی است.

 گفتنی است نظارت بر عملکرد اصناف موضوع بسیار مهمی است که اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری اتاق اصناف استان با جدیت آن را پیگیری می‌کند.

 قشرهای مختلف مردم نیز می‌توانند هرگونه تخلف در حوزه فعالیت اصناف را به شماره ۱۲۴ گزارش کنند تا موضوع موردنظر توسط بازرسان بررسی شود.




انتهای پیام/



منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48043
اخبار مرتبط

نظرات شما