آیت‌الله سعیدی:

مردم غزه حقیقتاً مظلوم واقع شدند

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم یک وظیفه انسانی و مورد تأکید شرع مقدس است، گفت: مردم غزه حقیقتاً مظلوم واقع شدند و رژیم صهیونیستی ظلم آشکاری را در حق آنها روا می‌دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»    آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار نوروزی سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به  تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت به منزله یک رویداد بابرکت در ظاهر و باطن انسان است، اظهار داشت: این روزها باید برای نجات مردم مظلوم غزه دعا کنیم و به هر شکلی که می‌توانیم به آنها کمک کنیم.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم که دشمن ظالم از هر کیش و آیین و یاور مظلوم از هر کیش و آیینی باشیم؛ زیرا این یک وظیفه انسانی و مورد تأکید شرع مقدس است.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه مردم غزه حقیقتاً مظلوم واقع شدند و رژیم صهیونیستی ظلم آشکاری را در حق آنها روا می‌دارد، گفت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود از این واقعه به تلخی یاد کردند و در کنار آن وقایع شیرین سال گذشته مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و برگزاری انتخابات پر شور را نیز یادآور شدند.

  وی با تأکید بر اینکه ما در کارهای اجتماعی از منظر اسلام و مدیریت اسلامی به دو چیز نیاز داریم، ابراز داشت: اول بحث انسجام، اتحاد و هم‌افزایی است که اگر مجموعه‌ای از این امتیاز برخوردار باشد و جزیره‌ای عمل نکند کارشان به نتیجه می‌رسد؛ زیرا این سنت خداوند است که اگر مردم برای انجام کاری مجتمع شوند آن کار به نتیجه می‌رسد حتی اگر آن کار یک امر باطل باشد.

  آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: نکته دوم موردنیاز در کارهای اجتماعی این است که همه شرکت‌کنندگان در کار جمعی علاوه بر هماهنگی از درون هم انگیزه انجام آن کار را داشته باشند که این انگیزه درونی تأثیر آن عمل را دوچندان می‌کند.

  وی غیرت، اتصال به خدا و ولایت‌مداری را از مهم‌ترین انگیزه‌های خدمت به نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: رساندن نان به مردم گرفتار در برف وظیفه نیروی انتظامی نیست؛ ولی همان انگیزه‌های درونی و شخصی که در این افراد وجود دارد باعث می‌شود که این‌گونه خدمت‌رسانی کنند و در نزد خداوند مأجور باشند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48073
اخبار مرتبط

نظرات شما