رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم :

نرخ تورم استان قم در اسفندماه ۱۴۰۲ کاهشی شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: نرخ تورم اسفندماه ۱۴۰۲ در این استان نسبت به ماه قبل آن ۱.۹ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محمدجواد شاکر آرانی اظهار داشت: مرکز آمار ایران همانند ماه‌های گذشته نرخ تورم ماهانه کشور و استان‌ها را منتشر کرد و بنابر گزارش منتشر شده نرخ تورم سالانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم بر اساس سال پایه ۱۴۰۰ در اسفندماه امسال ۴۱.۵ درصد بوده‌است.

وی ادامه داد: این نرخ نسبت به ماه قبل ۱.۹ درصد کاهش یافته، این در حالی است که نرخ تورم کل کشور در اسفندماه ۱۴۰۲، ۴۰.۷ درصد بوده‌ است و قم از نظر این شاخص در جایگاه ۱۹ بین استان‌ها قرار دارد.

شاکر آرانی افزود: نرخ تورم نقطه‌ای کل استان قم نیز در اسفندماه پارسال ۳۱.۱ درصد برآورد شده‌ که نسبت به ماه قبل ۲.۸ درصد کاهش داشته‌ است.

وی افزود: نرخ تورم نقطه‌ای کشور در اسفندماه ۳۲.۳ درصد بوده و نرخ تورم نقطه ای استان قم در اسفند ماه ۱.۲ درصد پایین تر از کشور است.

تورم ۱۲ ماهه(سالانه) شامل نرخ تورم ۱۲ ماهه از محاسبه درصد تغییر میانگین شاخص قیمت(CPI) در ۱۲ ماه منتهی به ماه مورد نظر نسبت به ۱۲ ماه منتهی به ماه مورد نظر در سال قبل به دست می‌آید.

همچنین تورم ماهانه درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل است.

تورم نقطه‌ای نیز درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48074
اخبار مرتبط

نظرات شما