با مشارکت مردم؛

توسعه شبکه آزادراهی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از برنامه‌ریزی برای توسعه شبکه آزادراهی با مشارکت سرمایه‌های مردم، گفت: کشور نیازمند شبکه آزادراهی به طول ۱۰ هزار کیلومتر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» خیرالله خادمی در خصوص شعار امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی دوبخشی است که می‌توان آنها را با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی به سرانجام رساند.

 وی با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی، ادامه داد: براین‌اساس وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام خواهد داد. ضمن این‌که لازم است قوانین جدیدی باتوجه‌به فرمایشات رهبری تصویب شود.

 وی با تأکید بر این‌که بایستی حداکثر استفاده را برای به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی داشته باشیم، افزود: یکی دیگر از مصادیق مشارکت مردم در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، تملک زمین است. در ساخت مسیرهای جدید ریلی و جاده‌ای اگر بتوانیم با مشارکت مردم و حفظ اموال آنها، اراضی را به‌موقع تملک کنیم، سرعت احداث بالا رفته و برنامه‌ها در این بخش در موعد مقرر محقق خواهد شد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که در زمان حاضر ۳۰۰۸ کیلومتر آزادراه در کشور داریم، گفت: سال ۱۴۰۲ با بهره‌برداری از ۲۴۲ کیلومتر آزادراه رکورد ساخت در کشور شکسته شد. متوسط ساخت آزادراه پس از پیروزی انقلاب حدود ۹۰ کیلومتر بوده است.

 خادمی با یادآوری این‌که نیاز کشور ساخت حداقل ۱۰ هزار کیلومتر آزادراه است، اضافه کرد: بر اساس چشم‌انداز حمل‌ونقل کشور و توسعه زیرساخت‌های ترانزیت و کریدورهای بین‌المللی باید شبکه‌های ریلی و جاده‌ای را رونق دهیم.

 وی بیان کرد: ساخت آزادراه، تنها بخش زیرساختی کشور است که باید با مشارکت مردم اجرا شود. بر اساس قانون دولت نمی‌تواند به‌تنهایی ساخت آزادراه را انجام دهد.

 وی تأکید کرد: بنابراین در خصوص شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» می‌توان با برنامه‌ریزی از سرمایه‌های مردمی برای توسعه آزادراه‌های استفاده کرد.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/48100
اخبار مرتبط

نظرات شما