رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

اراضی کشاورزی نباید تبدیل به ویلا و آپارتمان شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی، گفت: حفظ اراضی کشاورزی یکی از مهم‌ترین وظایف جهاد کشاورزی است و نباید گذاشت زمین‌های کشاورزی تبدیل به آپارتمان و ویلا شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار محمدرضا حاجی رضا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم، بیان داشت: کشاورزی و خودکفایی مسئله کلیدی جامعه است و تحریم‌ها هیچ موقع آسیب‌زننده نیستند اگر خودکفا باشیم.

 وی ضمن تقدیر از اقدامات جهاد کشاورزی در تنظیم و نظارت بر بازار، تأکید کرد: سعی شود از گرانی و گران‌فروشی کالاهای اساسی جلوگیری و همچنین با نظارت بر بازار دست مافیا کوتاه گردد.

 وی با اشاره بر اهمیت سلامت غذایی جامعه، ادامه داد: یکی از مسائلی که باید مراقبت شود بحث سلامت غذایی جامعه و مردم است و همچنین باید کشاورزی ارگانیک میان کشاورزان نهادینه و ترویج گردد.

 ۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

 به‌طورکلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۰۰ هزار تُن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

 بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48216
اخبار مرتبط

نظرات شما