رئیس جهاد کشاورزی قم:

کشاورزان جوان در قم وارد میدان کشت و تولید می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: از مهم‌ترین اولویت‌های ما، استفاده از نیروهای جوان در فعالیت‌های کشاورزی استان است و در همین رابطه با همکاری مراکز علمی در حال پرورش نیروهای جدید هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محمدرضا حاجی رضا بیان داشت: در همین رابطه هنرستان کشاورزی استان زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی فعال شده است و اکنون حدود ۲۰۰ دانش‌آموز در آن مشغول فراگیری مهارت‌های لازم برای ورود به عرصه کشت و تولید محصولات غذایی موردنیاز مردم هستند.

 وی افزود: با پرورش و آغاز به کار این نیروهای مستعد و جوان که بیشتر فرزندان کشاورزان قدیمی استان هستند، روند تأمین نیروی انسانی توانمند موردنیاز برای حفظ و توسعه فعالیت‌های کشاورزی در قم تضمین می‌شود و این موضوعی مهم در تحقق امنیت غذایی مردم است.

 وی ادامه داد: اعتقاد داریم برای موفقیت در اجرای برنامه‌های موردنظر در بخش کشاورزی قم باید از ظرفیت جوانان علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه در کنار کشاورزان قدیمی و باسابقه بیشتر استفاده کرد و در همین رابطه بسترهای خوبی برای گسترش آموزش مباحث کشاورزی در استان ایجاد شده است.

 گفتنی است ۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

 به‌طورکلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۰۰ هزار تُن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

 بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48236
اخبار مرتبط

نظرات شما