در قم برگزار می‌شود؛

کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت

بیست و ششمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری به میزبانی دانشگاه شهاب دانش قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» رئیس بیست و ششمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاری این کنگره را ارتقای ارتباطات دانشگاه و صنعت برای رسیدن به توسعه ملی و استفاده از فناوری‌های روز در جهت تولید ملی عنوان کرد.

 مهدی کراری با اشاره به این که ۲۵ دوره گذشته این کنگره در استان‌های مختلف کشور برگزار شده است گفت: استان قم و دانشگاه شهاب دانش برای نخستین‌بار در طول ادوار برگزاری، میزبان کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت است.

 وی به برنامه‌های این کنگره اشاره کرد و افزود: صبح روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه جاری، چهار کارگاه با حضور اساتید و دانشجویان و صاحبان صنایع برگزار خواهد شد و عصر این روز افتتاحیه کنگره با حضور یکی از معاونان وزارت صمت و جمعی از مسئولان استانی از جمله استاندار و یکی از نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی ترتیب می‌یابد.

 کراری ادامه داد: روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، ۶ سخنران خواهیم داشت و ۲ میزگرد نیز برگزار می‌شود که مسائل مختلف در خصوص بررسی مشکلات و موانع ارتباط صنعت و دانشگاه مطرح خواهد شد.

 رئیس هیئت‌امنای دانشگاه شهاب دانش با بیان این که اتاق بازرگانی قم در سومین روز این کنگره میزبان اساتید، دانشجویان و صنعتگران خواهد بود ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین کنگره هایی بتواند در توسعه هرچه بیشتر ارتباط حوزه‌های صنعت و دانشگاه کمک کند.

 کراری با اشاره به این که قم سومین استان صنعتی کشور به شمار می‌آید گفت: بعد از انقلاب اسلامی شاهد رشد کمی و کیفی دانشگاه‌های کشور هستیم و در صورت برقراری هرچه بیشتر و بهتر ارتباط بین دانشگاه و صنعت، رشد روزافزون تولید از لحاظ کمی و کیفی را شاهد خواهیم بود.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48578
اخبار مرتبط

نظرات شما