معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم:

90 درصد استخرهای قم از نظر وضعیت بهداشت آب در شرایط مطلوبی قرار دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان این‌که مجموعه‌های آبی و استخرهای شنا محل مناسبی برای انتقال بیماری‌های عفونی و پوستی است، گفت: 90 درصد استخرهای قم ازنظر وضعیت بهداشت آب در شرایط مطلوبی قرار دارند.

حسن ایزانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به وضعیت بهداشتی استخرهای شنا در استان قم اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان قم 31 استخر وجود داردکه به‌طور مرتب توسط بازرسین بهداشت کنترل و نظارت می‌شود.

وی ادامه داد: این نظارت‌ها به‌خصوص در فصل تابستان به علت تعداد بالای متقاضی و بالا رفتن امکان آلودگی نظارت بیشتری انجام می‌گیرد که شامل کنترل مسائل بهداشتی و بهسازی ازجمله کلر سنجی آب، نظارت بر سرویس‌های بهداشتی، رعایت بهداشت فردی کارکنان، نظارت بر بوفه‌ها، کنترل کیفیت میکروبی و شیمیایی آب، کدورت آب، میزان املاح، PH آب و دمای آب و نحوه گندزدایی می‌باشد.

ایزانلو افزود: پایش های انجام‌شده از استخرهای شنا حاکی از آن است که حدود 90 درصد استخرهای قم ازنظر وضعیت بهداشت آب و محیط دارای شرایط مطلوب می‌باشند و در مواردی که دارای نقص می‌باشند تذکرات لازم داده‌شده و رفع نقص آن‌ها در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: مجموعه‌های آبی و استخرهای شنا محل مناسبی برای انتقال بیماری‌های عفونی و پوستی می‌باشد به همین علت نظارت‌های بهداشتی بر کیفیت میکروبی و شیمیایی آب در آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.
رئیس مرکز بهداشت قم ادامه داد: پذیرش بیش‌ازحد ظرفیت این مشکل را تشدید می‌کند که لازم است در این خصوص نظارت و مداخلات لازم از طرف دستگاه‌های نظارتی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: عمده مشکل استخرهای قم مربوط به تأسیسات لوله‌کشی، تصفیه و گندزدایی است که لازم است با نظارت و پیگیری سازمان‌های ذی‌ربط مشکلات آن‌ها حل‌وفصل شود.

ایزانلو افزود: عدم رعایت نکات بهداشتی استخر از سوی مردم مانند استفاده از مواد آرایشی در هنگام استفاده از استخر، خوردن و آشامیدن بخصوص در سانس های طولانی، عدم اجابت مزاج قبل از شنا، جدا نبودن استخر کودکان و عدم رعایت بهداشت فردی و استحمام قبل از ورود به استخر و بعد از شنا می‌تواند مشکلات آن را افزایش دهد.




انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/11510
اخبار مرتبط

نظرات شما