مدیرکل کمیته امداد استان قم مطرح کرد:

افزایش 56 درصدی مراجعات مردم به دفاتر کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان قم بیان داشت: در حدود هفت ماه گذشته با توجه به افزایش تورم و تشدید مشکلات اقتصادی، مراجعات مردم به دفاتر کمیته امداد 56 درصد افزایش یافته است.

اکبر میرشکار در گفتگو با خبرنگار قم فردا، به اقدامات کمیته امداد در راستای حمایت از کودکان نیازمند اشاره کرد و بیان داشت: میزان کمک های نقدی به کودکان یتیم در استان قم از متوسط سرانه کشور بیشتر است؛ در حال حاضر 1888 نفر یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند که ماهانه 336 هزار تومان به صورت مستمر به حساب هر کدام از این عزیزان واریز می شود.

وی به میزان صدقات جمع آوری شده از سطح شهر اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه ابتدای سال، صدقات مردمی که از طریق صندوق های صدقه در منازل و معابر جمع آوری می شود 15 درصد رشد داشته است و خوشبختانه در این زمینه در رتبه اول کشور قرار داریم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم ضمن اشاره به افزایش بیش از دوبرابری کمک های مردم در جشن عاطفه ها اظهار داشت: در زمینه خدماتی همچون جشن عاطفه ها، کمک های مردمی 110 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و این کمک ها در کوتاه ترین زمان به دست نیازمندان رسید؛ به گونه ای که تا پیش از شروع مدارس توانستیم به حساب هر دانش آموز بین 200 تا 250 هزار تومان کمک‌هزینه خرید لباس و لوازم‌التحریر واریز نماییم.

وی ادامه داد: در شش ماه ابتدایی سال، 27 هزار جفت کفش و 67 هزار دست لباس بین نیازمندان توزیع شده است؛ در زمنیه تامین لوازم خانگی نیز کمک های خوبی انجام شد که تا حدودی بار مشکلات خانوارهای نیازمند را سبک کرد.

میرشکار به تامین جهیزیه برای دختران تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و بیان داشت: سرانه کمک هزینه تامین جهیزیه در استان قم برای هر نفر هفت میلیون تومان است که بر مبنای این شاخص استان قم سه میلیون تومان از سرانه کشوری بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: کمک هایی که کمیته امداد در راستای حمایت از خانوارهای تحت پوشش ارائه می کند به همت خیرین و مردم شریف استان جمع آوری می شود، فلذا باید اعتماد مردم به کمیته امداد را قدر بدانیم و سعی کنیم امانتدار خوبی برای مردم باشیم و کمک های آنان را در کوتاهترین زمان به دست نیازمندان واقعی برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم به تشدید مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و بیان داشت: در 6-7 ماه گذشته با توجه به افزایش تورم و تشدید مشکلات اقتصادی، مراجعات مردم به دفاتر کمیته امداد 56 درصد افزایش یافته است؛ بیشتر این مراجعات به منظور دریافت وام، کمک های نقدی و همچنین تامین هزینه درمان صورت می گیرد.



انتهایی پیام/ 130
http://qomefarda.ir/1161
اخبار مرتبط

نظرات شما