رشد ۷۰ درصدی کمک های مردم قم به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: مردم قم در زمینهٔ کمک به نیازمندان سرآمد هستند و علی‌رغم گرفتاری و مشکلات اقتصادی نسبت به سال گذشته کمک‌های آن‌ها از رشد ۷۰ درصدی برخوردار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اکبر میرشکار  اظهار داشت: فعالیت کمیته امداد الهی است و آن را محل عبادت می‌دانیم و با وضو سر محل کار حاضرمی‌شویم.

وی افزود: مردم قم در زمینهٔ کمک به نیازمندان سرآمد هستند و علی‌رغم گرفتاری و مشکلات اقتصادی نسبت به سال گذشته کمک‌های آن‌ها از رشد 70 درصدی برخوردار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم تصریح کرد: قمی‌ها هیچ‌گاه نیازمندان را رها نکرده و در همه حال به آن‌ها کمک می‌کنند و باید از این مردم عزیز تشکر کرد، در همه کشور در 4 ماه نخست امسال واریز پول به صندوق صدقات 5  الی 10 درصد کاهش داشته است ولی در قم  بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

میرشکار ادامه داد: در زمینهٔ سیل مردم قم کمک بسیار خوبی کردند و در ماه رمضان نیز سبد معیشتی به نیازمندان اهدا کردیم و 16 هزار خانواده از این کمک بهره‌مند شدند و همچنین 5 هزار پرس غذای گرم توزیع میان نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم ادامه داد: در 6 ماه گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی 7 هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند، 1400 بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند که مشکلات زیادی دارند و در سختی و فشار هستند و اقدامات اساسی برای رفع مشکلات آن‌ها انجام می‌دهیم.

میرشکار گفت: در کنار کمک‌های مادی از موضوعات فرهنگی غافل نشدیم و 1500 نفر از اعضای تحت پوشش کمیته امداد را به مشهد اعزام کرده و 3 هزار نفر از دوره‌های آموزشی برخوردار شدند و طلاب فاضل برای آن‌ها دوره‌های احکام برگزار کردند.

وی افزود: اجاره مسکن افزایش شدیدی پیداکرده و به 488 نفر ودیعه پرداخت کردیم تا دچار مشکل برخوردار نشوند و 1244 مورد وام قرض‌الحسنه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد پرداخت کردیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم ادامه داد: در 4 ماه نخست امسال 263 ازدواج افراد تحت پوشش کمیته داشتیم و جهیزیه آن‌ها را تا حد توان پرداخت کردیم.

میرشکار گفت: در حوزه اشتغال برای اعضای تحت پوشش کمیته امداد در سال 98 اقدام خوبی انجام شد و 365 نفر از دوره‌های آموزشی برخوردار و سرکار رفتند و تا پایان سال 1500 نفر مشغول کار می‌شوند.

وی ابراز کرد: مساجد را پای‌کار آورده و 38 مسجد را ساماندهی کرده و از ظرفیت آن‌ها برای کمک به نیازمندان استفاده می‌کنیم و تلاش می‌شود همه مساجد استان در این طرح شرکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: 250 میلیون تومان بن به مدارس استان دادیم تا به دانش‌آموزان نیازمندان پرداخت کنند، تلاش می‌شود و با این اقدام تلاش می‌کنیم از ترک تحصیل  دانش‌آموزانی نیازمند جلوگیری شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11779
اخبار مرتبط

نظرات شما