طراحی زانوی مصنوعی ایرانی برای بیماران قطع نخاعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هادی شعبانی، مخترع ایرانی اظهار کرد: حدود ۱۰ سال پیش در اثر حادثه‌ای پای چپ خود را از دست دادم. ایده طراحی و تولید زانوی مصنوعی از همان ابتدا با هدف رفع نیاز شخصی خودم، به ذهن رسید.

او ادامه داد: با توجه به سوابق حرفه‌ای هنری و علاقه خود به رشته‌های مختلف ورزشی؛ درباره سبک زندگی افرادی که به هر دلیلی جسم آن‌ها با دیگران متفاوت است، مطالعه کردم. 

اولین زانو دوچرخه سواری برای افراد قطع نخاع اختراع شد

نمونه های خارجی با قیمت های نجومی عرضه می شوند

این مخترع با اشاره به تحریم‌های موجود در کشور گفت: حدود ۲ سال است این مفاصل وارد کشور نمی‌شود و محصولات پزشکی با مشکلات فراوان مواجه است و علاوه بر این با قیمت‌های نجومی عرضه می‌شوند و به طور میانگین قیمت مفاصل ورزشی در دنیا حدود ۲۰ هزار دلار است.

شعبانی بیان کرد: طی تحقیقات بسیار و مشکلات فراوان توانستم اولین زانوی مصنوعی ایرانی را به طراحی و تولید برسانم. اولین زانوی مصنوعی ایرانی برخلاف سایر نمونه‌ها این امکان را به افراد می‌دهد که به راحتی دوچرخه سواری کنند.

او همچنین افزود: ویژگی‌ بارز این محصول؛ قیمت بسیار پایین و دسترس بودن آن در زمان تحریم است که کشور را از وابستگی بی نیاز می‌کند.

اولین زانو دوچرخه سواری برای افراد قطع نخاع اختراع شد

این مخترع جوان تصریح کرد: محصول در فاز تولید نیمه صنعتی به سر می‌برد و برای تکمیل و توسعه این پروژه، نیازمند حمایت مالی است.

او در پایان گفت: این محصول در صورت تولید انبوه می‌تواند به کشور‌های همسایه صادر تا موجب سود آوری ارزی کشور شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12244
اخبار مرتبط

نظرات شما