مدیر کل صدا و سیمای استان قم:

اربعین یکی از جلوه‌های تمدن سازی نوین اسلامی است/برخی اظهارات پیرامون اربعین توسط مسئولان نسنجیده است

مدیر کل صدا و سیمای استان قم با اشاره به اینکه برخی اظهارات پیرامون اربعین توسط مسئولان نسنجیده است، گفت: اربعین یکی از جلوه‌های تمدن سازی نوین اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام محمد لطفی نیاسر ظهر امروز در جلسه هم اندیشی با رسانه ها و  فعالین فضای مجازی استان با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین و اهمیت این رویداد، اظهار داشت: اربعین نظمی جدید را در دنیا ایجاد کرده است که همگرایی، تعامل و همراهی رسانه‌های زیر پرچم اباعبدالله(ع) نیز در این ایام ضروری است.

وی ادامه داد: باید برای پوشش بهتر و زیباتر برنامه های این ایام قرارگاه رسانه ای گسترده در استان ایجاد شود.

اربعین یکی از جلوه‌های تمدن سازی نوین اسلامی است
مدیر کل صدا و سیمای استان با اشاره به تولید محتوا در این ایام، گفت: اربعین شرایط جدیدی را در منطقه، کشور و استان ایجاد می‌کند به همین دلیل تولید پیام و محتوا پیرامون آن باید در این ایام گسترده شود.

وی بیان داشت: سال گذشته 20درصد قمی ها در مراسم اربعین شرکت کرده بودند؛ رسانه ها باید بر اساس رسالت خود برای اربعین محتوای بیشتری تولید کنند.

لطفی نیاسری اضافه کرد: اربعین تنها یک پیاده‌روی و جشنواره نیست بلکه یکی از جلوه‌های تمدن سازی نوین اسلامی است.

برخی اظهارات پیرامون اربعین توسط مسئولان نسنجیده است
وی با تاکید بر اجتناب از تخریب و پررنگ کردن حاشیه‌های اربعین در فضای رسانه‌ای ادامه داد: برخی اظهارات پیرامون اربعین توسط مسئولان نسنجیده و مغایر با نگاه تمدن سازی اربعین است که باید رسانه‌ها در این زمینه ظرافت‌های لازم را موردتوجه قرار دهند.

مدیرکل صدا و سیمای استان قم افزود: شرایط قم در اربعین به دلیل حضور زائران افغانستانی، پاکستانی و هندی، متفاوت از سایر استان‌ها و حتی عراق می‌باشد و به نوعی اربعین در قم طولانی تر است.

وی تصریح کرد: به دلیل طول مسافت زائران خارجی برای عبور از قم، پیش‌بینی می‌شود که زائران اربعین تا اوایل ربیع‌الاول در قم حضور داشته باشند یا از آن گذر کنند که نیازمند فرهنگ‌سازی در این زمینه و انسجام رسانه‌ای در این ایام هستیم.

پیش بینی حضور سه میلیون زائر ایرانی در عراق
لطفی نیاسر با اشاره به پیش‌بینی حضور سه میلیون زائر ایرانی در ایام اربعین در عراق، بیان کرد: آماده کردن مردم برای میزبانی از زائران داخلی و خارجی در قم ازجمله رسالت‌هایی است که رسانه‌ها در این ایام برعهده دارند.

وی بابیان اینکه قم ازنظر درصد جمعیتی جزو استان‌های برتر کشور در اعزام زائر در ایام اربعین است گفت: تولید محتوا از سوژه تا تولید، به اشتراک گذاشتن سوژه‌های اربعینی و اشتراک محصولات خبری و تولیدی ازجمله اقدام‌هایی است که در راستای تعامل رسانه‌ای امکان اجرای آن وجود دارد.


انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/12275
اخبار مرتبط

نظرات شما